Bakfylla...



I dag är jag bakfull. På nyårsafton, innan själva aftonen alltså. Jag har nyligen flyttat in i en lägenhet här i min stad i ett land utanför Sverige. I detta land ingår inte vitvaror och annat när man köper hus eller lägenhet. Så när jag köpte lägenheten så köpte jag även det, men eftersom jag skulle måla en hel del så bad jag firman jag köpte allt ifrån att hålla det på lagret och sedan när jag sa till skicka det till mig. Smart, ja, motiverat, yes indeed, klokt i efterhand, nej.

I alla fall för att göra historien kort, så fick jag det inte när jag skulle ha haft det. Utan igår. Kylskåplös och spislös under jul, ja ni fattar. Tack gode gud att det är kallt ute och att man har balkong, vem fan vill dricka varm öl. Vilket fall som helst, jag installerade alla ting igår och runt 11.35 så slet och skrek jag i badrummet, eftersom tvättmaskinen inte ville det jag ville. Plötsligt dunkade det i väggen, ungefär såsom det gör när man har efterfest och när man har så där trevligt så musiknivån kanske är något högre än man tror att den är.

Jag i min enfald trodde det var jag som slamrat för mycket med skruvdragare, tvättmaskinsjäveln och annan skit. Men det grannen som festade loss och prompt ville att jag skulle komma in och hålla dem sällskap. Och vad gör man då, eftersom jag har världens sämsta karaktär när det kommer till fest. Man kan väl säga att det tog cirka 4,7 sekunder så var man ombytt, "fixad" och klar.

I alla fall sitter jag nu här, bakfull och skall fira sista dagen av 2008. Mitt partyhumör är ungefär lika högt som för en homosexuell svart man skulle vara på ett Ku Klux Klan party, nämligen inte alls. Så vad fan ska man göra för att rädda situationen...?

I Finland och Danmark är det ju enkelt. En snabb återställare består i Danmark av en Gammeldansk (även om de gråter blod efter att Vinmonopolet köpte upp det klassiska danska märket) och i Finland är det ju inte värre än att man tar det som finns tillgängligt och då säger jag verkligen vad som helst. Eller som i England, där en english breakfast med en Bloody Mary (gjord på pepperrotsvodka) kan styra upp en till dess milda grad att man lagom till söndagskampen kan tro att man är på värsta klubben. Eller varför inte göra en Charles Bukowski, fyra flaskor vodka och ett par stekta ägg med tabasco, det var iofs innan han slutade med "starka" varor. Nej jag är uppvuxen i Sverige med allt lutheranskt skit i ådrorna, så det blir till att hälla upp ett glas vatten och möjligtvis kasta i en ginseng.

Jag önskar ett riktigt gott slut och gott nytt till er alla, and I mean it from the bottom of my heart...

Kommentarer
Postat av: PellepellepelleP

Gott nytt år snygging! Keep up the bloggande!!



För er andra som läser denna blogg kan jag säga att vad han än skriver så är han blygsam. Vad denna man kan göra med en varmluftsugn från Electro-Helios, en halvliter pepparrotsvisp, en liten coctailtomat och en stor MC-hjälm är något man måste uppleva.



Låvv ju

2008-12-31 @ 13:52:32
Postat av: Yksi

Haha... Pelle-mannen... Mitä?



Låvjo2! Klockan 19.45 häller du upp en whiskey eller öl i ett glas, höjer glaset till skyn, gärna mot väster, så gör jag samma sak, vid samma tid så får vi en mental skål som bara vi förstår... deal?

2008-12-31 @ 13:59:24
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: PellepellepelleP

Ska ju vara på Lidingö ikväll så om jag tittar mot stan och skålar så borde det bli rätt. Alla kommer tro att jag skålar Stockholm, men bara jag vet att det är värdens bästa yksi som tillägnas skålen.



Hyvää uutta vuotta, pupu!

2008-12-31 @ 14:02:55
Postat av: MD

GOTT NYTT ÅR SNUTTERULTEN!!!!

Postat av: Yksi

Same 2 u... du har blivit aktiv i bloggen du... skriver kul gör du oxå...



Trevlig kväll igår...?

2009-01-01 @ 13:28:01
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: MD

Tack du mannen;) Trevligt och trevligt? Det är en nödvändigt ont. Man väntar liksom på slutklämmen. Du vet.... midsommar,julafton och nyår är obligatoriska ungefär som lördagar efter sportnytt. Men visst hade vi trevligt =) Själv då?

Postat av: Yksi

Vassego.. Håller med, missade tolvslaget var mitt uppe och "dj"-ade på festen... bytte från AC/DC till Volbeat, så nu kommer man ju ha "Maybeline in høftehållare" som 2009 års partajlåt förevigt inpräntat i sina vänners minne...



Så trevlig och trevligt...? hade ju inte gjort något om det hade varit en 5-6 "skandabjotis", eftersom du inte vär där.. så man hade haft något att titta på...

2009-01-01 @ 15:14:25
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: MD

Ha ha ha! Du är allt dej lik du ;-) det fanns allt några hottingar på stället! Du är mannen som hittar jordgubben bland smultronen,laxen bland torsken,gruset i sanden och musen bland snoppar. Men visst jag kan ta den komplimangen och stoppa i komihåg säcken. Behövs att ta fram ibland när livet känns trist.

Postat av: Yksi

No comments... låvjo darling... ha en underbar helg...

2009-01-02 @ 17:48:59
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: MD

Man behöver ju inte kommentera allt som folk skriver ;) Ha en underbar helg själv och ta hand om dej nu på det nya året =) PÖZZ

Postat av: Yksi

:) Jag vaknade ensam ... sån tur var... Ill promise you I will take it easy hela helgen...



Pøøøøøøøzzzz !

2009-01-02 @ 19:23:44
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: MD

Hahah vi låter som ett gift par som firat nyår på olika håll =D Ja gör det!! Easy behöver man ta det ibland... Jag ska oxå ta det väldigt väldigt lugnt fast det brukar jag ju alltid =) Blogga en massa nu så jag får roligheter att läsa. THAT i need!

Postat av: Yksi

Jag har ju bloggat... du får kolla första sidan... kommer mer... ;))))))))))



Så det är ju perfekt att vi låter som vi varit gifta... så slipper det både du och jag få en massa skamliga förslag från sajberveeerrrlden...



2009-01-02 @ 19:42:04
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: MD

Men klart jag kollat första sidan men det är ju här du ger mej skamliga förslag.... ;) Ja jag tycker det låter jumjum ja :D

Postat av: Yksi

:) Skamliga förslag är som filmens motsvarighet till romantiska komedier... :)



Låvjo...

2009-01-02 @ 23:48:51
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0