Det är när...

... jag sitter där framför datorn jag kom att tänka på Monsters of Rock, 1984 om jag kommer ihåg rätt. Varför vet jag inte, det var jag, Stefan och Tompa. Vi hade Salomonryggsäckar, så klart, Adidas overallsjackor, jag och Stefan i samma färg. De norska, mörkblå, röd med en vit rand och 3 vita stripes. 

Vi var där i huvudsak för Mötley, Van Halen kändes gamla då och AC/DC tyckte jag var på upphällningen, då alltså. Att de är ett gubbaband idag är väl fullt naturligt. Men fan va bra det var. Van Halen hade släppt Panama och deras stora hit Jump. Så de kändes lite väl "hitiga" även om jag tyckte Eddie var hur cool som helst. 

Monsters of Rock kom tillbaka ett par år senare, då var det Ozzy, Scorpions och Def Leppard. Ozzy kändes då på väg bort eftersom han inte hade släppt något sedan Bark at the moon (1983?), han släppte någon platta samma år, men det var sådär enligt mig. Scorpions hade precis haft sin stortid och var väl oxå på väg bort, de släppte ju sitt livealbum med alla gamla hits som man redan hade... Def Leppard hade inte släppt något sedan Pyramania... Så det var lite "melankoliskt"... 

Bägge koncerterna var på Råsunda, Solna. Inte den mest ultimata stadion, men vad gjorde det... det rockade och vi metalheads gjorde allt för att det skulle rocka ännu mer... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0