Jag går längs med kajen...

... och unppmärksammar henne inte... men jag märker ju självklart att jag inte är ensam... Jag har säkert gått en 20 minuter och varit upptagen av mitt... ska bara bort dit innan jag vänder in mot stan igen... 

Precis innan jag ska vända märker jag att personen, en kvinna i ungefär 30-årena gör det samma, som jag tänkt göra... Hon vänder, vi möts, hon tittar konstigt på mig precis som jag "stalkar" henne. Jag tänker, jag vänder inte än, vill ju inte oroa en kvinna eller så... 

Sedan tänker jag, va fan, hon vände själv här, så vi har säkert samma vägsträcka som vi går... jag vänder... 

Jag hann inte mer än att  vända, förens kvinnan gör det samma, alltså våra blickar möts... hon börjar gå fort, jag beslutar mig för att stanna och titta på något som inte är av vikt, en tegelmurad gammal byggnad, som varit någon slags fabrik. 

Hon hinner gå så pass långt att jag beslutar mig för att gå igen... och jag väljer att gå över vägen och gå på andra sidan för att inte oroa henne. Men hon trampar på, hon väljer att gå över vägen hon med. Vänder sig inte om förens hon stannar för att se in i ett fönster för en affär med motordelar... Självklart vänder hon sig mot mig och ser mig nu på samma sida. Fan, ska jag gå över igen, eller ... nej det kan jag ju inte då tror hon verkligen att jag stalkar henne.... Jag stannar, suckar... vafan ska jag göra. Jag väntar tills hon gått en bra bit så där står jag, skamsen i hennes ögon att hon tagit mig på bar gärning, eller bara andas ut efter en lång promenad. 

När jag inte längre ser henne går jag igen... jag trampar på och tänker att jag ska nog gå och ta mig en kopp kaffe, går igenom "den nya gatan" för att komma upp till gågatan, runt sju-elva och upp på den lilla bakgatan och tar en höger in på gågatan, guess who som jag hamnar jämsides med, jo mitt offer, mitt stalker offer. Fan va gör jag nu... stannar, ser in i skyltfönstret på Narveisen, går in köper en VG. 

Går ut på gatan igen, tar mig bort till mitt Cafè, läser en om kampen i sportsidorna i solen innan jag går in. Står en liten stund... går in beställer en Cappucino (ja så gammaldags är jag... ), inser att den goda Cappucinokryddblandningen är slut och det finns bara kanel, inte ens kardemumma... 

Jaja skummet är ju perfekt so I dont care... vänder mig om för att sätta mig ner. Finner en plats, brer ut VGn och börjar läsa, efter en stund märker jag att det är någon längst in i lokalen som ser på mig... Det är hon, shit, tänk om hon tror .. att jag.. eller vänta... tänk om det är hon som lurat mig och det är hon som stalkar mig...??? Tänk om hon bara har spelat oskyldig... eller ...  eller?????

Kommentarer
Postat av: Valkyrie

Skummel dame, det der ;-) .



Hvorfor har du den sorte firkanten med Twitter over halve siden din? Er jo umulig å lese før du har lagt inn noe nytt, så teksten kommer lenger ned på siden....

2009-04-03 @ 12:18:27
Postat av: Yksi

Jag misstänker någon har ett äpple att surfa med... ska nog ta bort den twitter-rutan då...



2009-04-03 @ 12:22:01
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Valkyrien

Takk. Det var faktisk med pc jeg hadde problemet.... Vi ses i morgen kveld! Har nettopp bestemt oss for menyen...

2009-04-04 @ 00:29:03
Postat av: Valkyrien

Takk. Det var faktisk med pc jeg hadde problemet.... Vi ses i morgen kveld! Har nettopp bestemt oss for menyen...

2009-04-04 @ 09:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0