Hvaler...

Hvaler är en kommunen som består av öar, en slags motsvarighet till Stockholms skärgård, fast mindre. Men naturen påminner mycket om den stockholmska. En annan sak som påminner är självklart sommarstugorna/hytterna och Saltkråkan kunde lika gärna vara inspelad här. Söndag och jag tar kameran och ger mig ner till ett litet ställe som jag tror heter Spjær. Det är plusgrader i luften, efter flera veckors minusande och snöande. Det vet ju alla vad det betyder när havet är kallare än luften, dimma/tåke...  Hvaler kommune består av 833 öar, 2007 var det 3 880 invånare och man räknar att det är cirka 30 000 på sommaren... Så det finns fler likheter med Stockholms skärgård...



Det första som möter dig på parkeringen... och ner till viken. Det är øya mittemot som jag ska ut på... Men det är mycket snö, vallarna som jag står på är cirka 1,5 meter höga...



Samma øy fast längre ner... Vassen kämpar för att hålla sig uppe...



Genom skogen så droppar det och faller ner snö överallt, plusgrader är förädiskt mot snö och flera gånger får jag den här typen av isbitar och snö i huvet...



I dimmande mot ljus och cirka 50 cm djup snö tar jag mig ner till den lilla gångbron...



... och när kommer fram är snödjupet ännu högre... och blöt och tung...



Jag beslutar mig för att vända, inser min begränsning och dessutom har dimman lättat vilket gör mitt uppdrag för dagen mindre intressant.



Tar ett par bilder på havsbandet, det som var mitt mål i alla fall...



Sista bilden för dagen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0