Kaffe...


Jag dricker mycket kaffe. Bryggt, espresso, kokt... Min senaste investering är en vattenkokare och en pressomaskin eller vad det heter. Jag tycker att Lavazza är det bästa espressokaffet och här i Norge har jag nu provat alla sorter och kommit fram till att Coops gula variant passar bäst till vattnet här. Vad det gäller espresso så funkar Lavazza Rosso bra här, enligt mig.

Till kaffet bör man inte ha något förutom tobak, om man nu är en användare av det.

Kaffe bör avnjutas i en kopp. Stor för kaffe, liten för espresso. Inget annat än keramik. Glas går fetbort, pappmugg går ännu fetare bort.

Socker och mjölk... i min värld som glass i coca colan... säkert kul att prova, men smakförstörare...




Kommentarer
Postat av: Valkyrien

Kaffe og sjokolade er også godt, om man ikke liker tobakk (eller prøver å venne seg av med det).



2009-02-10 @ 12:45:31
URL: http://valkyrie.pixelmaster.no/
Postat av: Yksi

Du har helt rätt... dock så spiser jag gärna choklad utan kaffe oxå... tyvärr...

2009-02-10 @ 12:49:43
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0