Men...

... fan också... jag skulle ju bara...

Uppdateringen av service pack 3 gick bra... sedan startade jag om... de automatiska uppdateringarna gjorde sitt i bakgrunden... jag sa hej då på chatten, för datorn skulle starta om av sig själv.... Sedan den längsta loop i DELLs historia...

Misstförstå mig rätt jag älskar datorer, jag älskar och sköter dem bättre än min hälsa, jag vet alltid vilket service pack, ljudkort, hårddisk, minne, versionsnummer på bios i mina datorer... alla av dem, tyvärr har jag bara två kvar... eller kanske bara bra...

Min DELL har följt med mig sedan 1998... ja ni läste rätt, denna maskin jag skriver på nu är 11 år gammal, service tagen är borttagen ifrån DELLs support sida, slår jag in den, finns den inte i systemet... Men jag har uppgraderat den, skött om den i alla år och den går som en blixt... jaja du kan inte spela the latest and greatest game på den, men jag spelar inte den typen av spel, det har jag Wii till....

Jag tycker om Linux, har du någon gammal dator så testa. Linux har allt och lite till. Ubuntu tycker jag bäst om även om den kan trillskas, speciellt om du har trådlösa kort... Jag körde Red Hat i många år tills de inte ville ge bort det gratis längre, Mandrake tyckte jag om, Suse är läckert... Körde även Knoppix i början, men det var lite för många program för min smak...

Vista är nog det sämsta som Microsoft någonsin gjort, XP det bästa i alla fall så som det varit sedan service pack 2.

OS/2 gillade jag, dock fick det ju aldrig något fotfäste. Men det förstår man ju så här efteråt the big blue ska sälja fin produkter till dig och mig.... Det är väl som om Volvo Lastvagnar skulle börja konkurrera med Smart...

Mac har jag bara jobbat med som användare... tycker det är helt ok, men saknar valmöjligheten...

Nej, ge mig en 5 år gammal maskin, en ubuntu 8.04 eller äldre, ett par XP skivor så ska ni se fan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0