Öppet brev till Beyonce...

Jag har varit en pojke hela mitt liv och ja jag har mer eller mindre kunnat sätta på mig vad som helst, och ja jag har druckit många öl med mina vänner...

Visst har jag jagat tjejer, men hur många gånger har man inte fått tummen ner... å du, det finns vänner som inte ställer upp för dig, tyvärr brukar det vara i ögonblick man inte vill stå ensam...

Jag har, som sagt, varit en pojke hela mitt liv och tjejer kommer aldrig att förstå hur vi pojkar kan bli kära i en kvinna, i en hiss, ett möte i tunnelbanan eller annat... och det vetifan om det är bättre att vara en man... för mig hade det nog varit bättre att vara den som bestämmer vem som får tag i mig faktiskt...

Jag har lyssnat många gånger, jag anser dock inte att jag skulle behöva ha varit kvinna innan. Jag kan nog sätta mig in hur j-vla ont det kan göra... Fan, bara för man är man så innebär det inte att man inte har några känslor. Det där är så j-vla "rap-american-tufft sagt..." å tjejerna lagar middag och städar... å pyjamas party i bh å trosor... Men visst tjejer kan nog tro att vi män alltid tar saker för givet... MEN har du någon gång funderat över att tjejer kan göra det samma...?

Utan att gå in på det i djupet så tror jag att tjejer är lika goda kålsupare på att stänga av telefonen vid "tillfällen", fast skyllt på dåligt batteri eller täckning... För tjejer är det inte en sexpartner om man inte varit ihop. Fråga vem som helst, inga tjejer har haft nightstands om du frågar hur många hon legat med totalt...

Ännu mer manschauvinistiskt bullshit, att vi skulle sätta oss först. Att vi skulle sätta upp regler under tiden. Att tjejer skulle vara trogna? Alla tjejer jag talat med som varit otrogna har sagt samma sak, de var otrogna för att känslan var där i stunden. OM de anser att de varit otrogna? Nope... Det är lite svårt att slåss mot något sånt...

Så om du var en pojkte, så skulle du förstå en kvinna och bli en bättre man? Yeah right! Ok, svara på detta då, du ska på middag med din kära, hon ger dig två olika klänningar att välja mellan, hon ber dig om din åsikt, du väljer den ena. Hon tar på sig den andra...Du kommer hem efter jobbet, har sett fram mot lite fredagsmys i soffan, köpt räkor, vin... hon städar när du kommer hem. Du inser att du oxå ska göra det. Hon är tyst, säger inte ett skit. Du bara gör som du tror hon vill att du ska göra... Tankarna går... vad har du gjort för fel? Antagligen ingenting... Du sitter på jobbet och du ser din älskades nummer på displayen ringa till dig... Du lyfter telefonen, hon säger bara "Ikväll när du kommer hem, måste vi prata." Tror du att du kan utföra något riktigt arbete under denna dag?

Klart du hade lyssnat på henne, det är ju det vi män gör. Men för att citera Chris Rock, vi män skiljer oss lite här för när vi diskuterar så diskuterar vi för att komma fram till något och att diskussionen ska på något sätt "make sense".



Kommentarer
Postat av: Valkyrie

Veldig bra skrevet! Jeg er så enig i mye av det du skriver.



Dessuten er den jævla videoen til sangen helt på jordet i forhold til innholdet i teksten. Hun oppfører seg jo akkurat som en mann, nettopp det hun ikke vil gjøre hvis hun "were a boy".....



Og du, jeg har hatt one-night-stands, jeg innrømmer det. Det er derfor jeg ikke kan gi et helt nøyaktig tall på hvor mange sexpartnere jeg har hatt... gisp



Heldigvis er ikke alle damer stereotyper, men jeg kjeber meg igjen i mye av det du skriver. Stakkars Pixel!



Hovedsaken er KOMMUNIKASJON. Hvis man ike kan snakke sammen blir det tøft å leve sammen.

2009-02-02 @ 13:49:08
URL: http://valkyrie.pixelmaster.no/
Postat av: Pixel

Jo jo - men kvinner og menn er nå en gang veldig forskjellig - basta. Hvorfor tenker jeg på Stein um Stein av Rammstein når jeg leste innlegget ditt, må høre på den nå.

2009-02-02 @ 14:24:27
URL: http://blog.pixelmaster.no
Postat av: Tess

Jag tror nog mest att du pratar om dej själv totalt för jag har då aldrig varit med om en diskussion med en "man" som velat ha en lösning på diskussionen. Men det är klart nya kapitel i livet och ja han jag delar möbler med nu kan man faktiskt diskutera med. Så ok två av alla män som detta fungerar på. Sen har jag till kvinnans försvar att säga att så klart att vi inte skulle erkänna om vi varit otrogna, om det inte är till bästa kompisen, för de vet allt. Men givetvis säger vi det inte till någon annan då vi blir slampor. Ni skryter med era sexuella upplevelser. För på något vis imponera på tjejer,men det fungerar bara man-o-man. Machomacho man!



If a was a boy så skulle jag gärna gå på mina gamla pojkvänners ex och förnedra dom totalt annars så vill jag inte vara en pojke då jag tycker att ni är bra mycket mer komplicerade än oss kvinnor.



SEN så är det svårt att analysera ditt brev överhuvudet taget då jag tycker att det låter mest som om du har en rädsla över att denna underbart vackra och sexiga kvinna ska på något vis få igenom sin önskan och bli en pojke, OCH som om inte detta vara nog så anar jag att damen har en homosexuell dragning och därför kommer att inom kort göra ett sexbyte. Dock kommer inte hela operationen att bli möjlig för henne då kirurgerna fortfarande söker på lösningen att krympa hjärnan. En mindre lobotomi blir hon kanske erbjuden så ja vi får se..

Tack för ordet.. och... jag kanske skulle ha varit tyst. Det förra försöket till att göra ett inlägg här på din blogg blev bra mycket bättre så i slutändan så ger jag dej the blame of this fucking skitkommentar.. Förlåt.. eller.. ja jag vet inte...



2009-02-02 @ 14:30:22
URL: http://www.mellanskitochrosor.se
Postat av: Yksi

Oj... det var ett starkt och berörande ämne... bra... jag sätter på Rammstein jag med och läser med "hela" hjärnan nu...

2009-02-02 @ 14:40:44
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Tess

Hahaha jag vet att du älskar mej!! Puss snuttelirutten! Och du? Jag blir inte sur om du inte svarar i telfonen eller skickar meddelande.. jag vet att du då är "upptagen" ;)



Nu vankas det käk! Jihaaaa!!

2009-02-02 @ 14:51:21
URL: http://www.mellanskitochrosor.se
Postat av: Yksi

Valkyrie: Jag tror nog att vi har samma åsikter faktiskt... rakt igenom...



Pixel: Det blev Amerika og Benzin för mig...



Tess: Jag tror faktiskt vi tycker samma sak oxå, jag attackerar hennes schablonmässiga sätt att tro hur mannen fungerar. Du beskriver ju hur du och din pojkväns diskussion är och den är bra. Jag har haft sådana bra diskussioner jag med... med vissa. Men när hennes påståenden att vi skulle ha enklare och bara tänka på oss själva så blir jag förbannad för så är det ju inte, ialla fall inte i min värld.



Jag har ingen rädsla alls för att hon nu eventuellt skulle bli man, men om det nu skulle vara så att hjärnan måste krympa så blir jag ju livrädd. För om det är hon som skrivit texten så kan den ju inte varit så stor nu... den måste ju bli microskopisk i så fall...



Vad det gäller sexuella erövringar tror jag det ändrat sig betydligt och snart har det snott helt tvärt... men det är min lilla folklivsforskning... Jag har oxå ljugit om mina "erövringar"... jag har ljugit och tagit bort någon siffra bara för att snygga till mig själv...



Sist men inte minst... DU ska inte var tyst... då hade ju detta fått stå oemotsagt, även om jag anser att vi ser på det på samma sätt... Inte jag heller... då hade ju Beyonces schablonbild fått stå som en sanning...

2009-02-02 @ 14:55:57
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Tess

Bra talat... punkt!

2009-02-02 @ 15:07:13
URL: http://www.mellanskitochrosor.se
Postat av: Pixel

Et vellykket innlegg :-)

2009-02-02 @ 16:05:53
URL: http://blog.pixelmaster.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0