Välkommen...

... till min blogg. Här kan du, om du vill, se hur jag har det i mitt liv. Läsa dig till små, små kunskaper om allt eller ingenting. Här kan du, om du vill, få en inblick i min vardag i Fredrikstad, Norge. Och kanske, kanske få någonting med dig på din resa in i framtiden...

När jag var liten var det med stor positivitet jag såg på livet och det ligger till grund även i dag. Det finns absolut INGET som kan slå ner på mig eller de mina. Jag har varit igenom massor med ting som jag tror hade fått död på de flesta, men för mig finns inte det. Varför? Vettifan. Men i min värld finns det inget som INTE går att lösa. Jag lägger mig inte ner, men däremot kan jag gå in i mig själv för att se bästa lösningen, för mig och eventuell motståndare, för oss båda. För det gäller att ge för att vinna... Det som diktatorer brukar vara så bra på...

Jag har en f.d. som jag har barn med. HON har inte detta seende. Hon har en självbild där hon är det bästa som gud gett människan. Hon har alltid rätt och det är hennes vilja som ska gå igenom och den enda gång du kan få igenom något är att du antingen tycker samma sak eller hör och häpna att hon tycker något du sagt, tyckt eller gjort är bra. Men om hon går på ditt förslag så får du ge dig på något annat.

Hon är duktig på att manipulera. Jag har flera gånger suttit i samtal såsom familjeterapi, med flera olika människor. Varje gång har hon råkat nämna att "som jag sa på telefon tidigare". Det vill säga att man kommer till en förhandling eller samtal där hon redan har fyllt de opartiska själarna med sin sanning. När denna replik kommer så slår jag av. Vad är det för mening...? Vad vill man uppnå? Sin verklighet så klart...

Jag får ju skylla mig själv. Jag har ju en gång ramlat i kärlek med personen. Och jag har två underbara barn med henne och mina barn är så underbara att OM det skulle visa sig i framtiden att de inte är mina kommer jag bränna de papprena och inte låtsas om dem. Men mors dag kommer jag att blunda för...



Kommentarer
Postat av: Tess

Ja och jag tycker detsamma om fars dag... Låter som din fd är lika som min fd.... Och jag anses nog vara som din fd av min fd. Men min fd har fel och det har nog din fd också. Så jag tycker att vi borde föra in en fd fri dag då man bara kan få slappna av och njuta av livet och tystnaden och att de fd måste vara tysta..



Tack för ordet.. God natt.. från någons fd..

2009-02-15 @ 18:04:32
URL: http://www.mellanskitochrosor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0