Victoria ska gifta sig?

Om ett par minuter vet vi... Samtidigt måste jag säga att jag är glad att mitt gamla land inte behöver styras av en gymägare...

Se hur det går för Kalifornien, som har styrts av en österrikisk, gymtränande, borgmästare i ett par år nu. Med Amerikas största ekonomi, har han på ett par år lyckats skapa en fullständig ekonomisk kollaps. I en valrörelse vinna folks förtroende genom lite gamla onliners som "hasta la vista", så har han nu suttit i maktens korridorer och varit med på resan.

Victoria är en skön tjej, jag har faktiskt träffat henne, flera gånger, jag arbetade ett år i hennes närhet och träffade henne, inte dagligen, men ofta. Hon lär inte komma ihåg mig, men det gör ju självklart jag, det jag minns mest var hennes leende och skratt för det hörde man jämnt om hon var i närheten. Mer jag kommer ihåg var att i de intervjuer jag såg med henne, var att det var inte hon, utan inrepeterat skit, för att hon skulle framstå i bättre dager. Vilket i min värld bara gjorde henne sämre, för ibland i intervjuer framstår hon som en bimbo, när hon i själva verket är jävligt glad och kul tjej. Men den gamla monarkin ska visa att våra monarker är lärda, och är man inte det och ska försöka framstå så blir det så där "discovery-låtsas-vetenskap". För i dag är det Discovery som är kunskapskällan till folket.

Discovery är en kanal för hobby-forskare och allt i dessa program är inte sanning... utan teorier som kanske inte alla håller med om i alla fall...

På tal om sanning, i Bibeln och nya testamentet där Jesus nämns. I gamla tider så fick man sitt namn efter varifrån man kom. Om nu Jesus, blir kallad rakt igenom hela boken för Jesus från Nasaret, så kommer han enligt mig därifrån. Hur kan han då vara född i Betlehem, då borde han namngetts Jesus från Betlehem... men det finns säkert en bra förklaring till det... Men jag är inte en "beliver", så jag går inte på sånt...

Jag får väl passa på att önska Victoria lycka till i vuxenvärlden och att hon nu äntligen ska få bli av med oskulden för hon är ju kristligt uppfostrad, även om hon är uppvuxen i förorten i Ekerö Kommun...?



Kommentarer
Postat av: Kaxi

En gammal felöversättning. Jesus från Nasareth borde vara "Jesus Nasareen". Nasareerna var ett folkslag.

2009-02-24 @ 22:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0