Fredrikstads vackraste hus

Detta hus har facinerat mig många gånger, jag får känslan av att personen som ritat och byggt det har varit uppvuxen i Maidenhead eller liknande. För huset är bara så vackert...



Maidenhead är en liten lantlig by cirka 30 minuter från London. Har du någon timme över åk dit och upplev England som det var för 400 år sedan eller liknande... Men nu är vi i ett höstligt Fredrikstad, Norge.



Stenhus i Fredrikstad är lika vanligt som palmer på Grönland, därför så blir man ju ännu mer intresserad av hur detta hus kommit till.



Jag går in för att knacka på och se om jag får gå in i trädgården för att ta några bilder på verandan, tyvärr ingen hemma, så det får bli några bilder utifrån...



Skorstenarna är ju bara att dö för...



Här ser ni balkongen, verandan under sparar jag tills jag får tillfälle att komma in i trädgården. Men det är fantastisk...



Perfektionism?

Jag kommer att återkomma till detta hus och se om jag får komma in och dokumentera mera... så det är detta lilla du får njuta av så länge...


Kommentarer
Postat av: Marianne

Otroligt vackert hus!

2009-01-26 @ 14:14:17
Postat av: Yksi

Ja visst är det vackert... jag kan bara tänka mig att innehållet minst lika bra... men det är ju inte säkert att man får komma in dock... men trädgården tror jag att jag kan få tillgång till i alla fall...

2009-01-26 @ 14:18:18
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Mona

Adressen? Kanskje jeg kan finne ut noe om historien til huset? Jeg har tilgang til lokalhistoriske bøker på jobben, vet du.

2009-01-26 @ 15:47:45
URL: http://valkyrie.pixelmaster.no/
Postat av: Yksi

Ja visst... jag ska rota fram adressen...

2009-01-26 @ 20:12:20
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0