Gästbloggare, Madde Nilsson

Då var det dags för den första gästbloggaren här på yksi.blogg.se. Jag läser otroligt många bloggar, älskar att läsa andras tankar, känslor och åsikter. Men sedan finns det sådana som är bra, sådana som är mindre bra och sådana som är riktigt dåliga. Sist men inte minst sådana som är kalasbra, Maddes blogg är en sådan, som är skitbra eller dritbra som man säger här där jag bor. Maddes blogg innehåller, enligt mig, bra svenska, bra flyt i språket, intressanta tankar även om det bara är någon få mening. Kort sagt se till att lägga ett bokmärke/favorit på denna blogg, because you´r worth it.

Maddes blogg




"Kom att tänka på mitt "välkomnande" när jag höll på flytta in här, en tant som hängde över fönsterbräcket med armarna i kors och huvudet halvt genom fönstret... I dom flest fall brukar folk som smygkikar på annat folk rycka till lite och låtsas som om dom inte alls gör det. Meeeen, så kommer vi till detta folkslag som likt barn inte har några spärrar för vad som är pinsamt och oacceptabelt, the old people, PRO-anhängarna... Dom värsta.. Med andra ord rörde hon inte en min när hon såg att jag såg henne, kanske var det för att hon var så gammal att bara tanken på att röra sig gjorde henne totalt utmattad, men jag tror det handlar om att hon är gammal, och då fååår man göra som man vill, man får vara äckligt nyfiken.

Vilket utsökt får mig att längta till min pension, vilket jag faktiskt gjorde redan under gymnasietiden, andra ungdomar hade visioner, drömmar, om en strålande karriär, resa, se världen. Jag hade mina om att bli pensionär å lalla runt med rullatorn på stan och lägga näsan i blöt, det kallar jag framtidsvision, jag menar, man behöver ju inte bli besviken, det kommer ju bli så, om jag nu inte trillar av pinn innan jag upplevt min stora dröm, men inget jag lider av när jag hissas ner i jorden.

Äh, ni hånar mina drömmar, men tänk efter,.. Dom gamla har fan makt, och ni snackar vi inte "chicks" 35+ med åldersnojja eller karlar med 30-40-50-års krisar, Neejneej, dom lastgamla, dom jag just beskrivit, som står bakom gardinen och tror dom är Frodo i sagan om ringen och att när dom tar på sig vigselringen som egentligen bara växt fast med all mossa, så syns dom inte... Dom som racear omkring med rullator på stan, och apropå rullator, så har jag sett att dagens äldre har blivit mer medvetna om dagens kriminalitet, dom KEDJAR fast det käraste dom har med kedjor och hänglås, lite sött dock..

Men allra värst är dom när det är rea på stan, innan jul, såna tillfällen då ingen gärna vill på stan för dt är så knökat med folk, för då kommer dom här hårdingarna, med sina rullatorer i parad och kör amerikansk fotboll i affärer, köer och på gatorna, för ni har väl hört att dom faktiskt har rätt att trängas, knuffas och vara otrevliga??Varför? Jo, dom är ju gamla, då är det tydligen okej... det är nästan så man förväntar sig att dom satt fast knivar på hjulen av fordonet så att dom verkligen kan gardera sig att folk flyttar på sig .. Sen, har jag alltid längtat efter det där Mormorstagen, ni vet, nypa barnbarnen i kinden och säga " Meeen va STOR du har blivit", när dom faktiskt börjar närma sig 25+ och skäms så dom vill sjunka genom jorden varje gång... bara för att, du är ju faktiskt Mormor.

 Enda kruxet med detta är ju att jag måste få barn själv först, känns ju lite sådär onödigt då jag inte har någon större nytta av dom förens dom fått barn.. Så jag klurar på en annan lösning.. ..Ja, det bara sprutar möjligheter när man är gammal, spela bingo varje.. ehm söndagskväll, spela boule med sina PRO-polare, skrämma småbarn med löständerna, och framförallt, gnälla på dagens ungdom, "vart är dagens ungdom påväg? På MIN tid, då var minsann allt så mkt bättre...."

Näe jag ska jobba på min ålder, försöka mig på förtidspension och att åldra i förtid, tips någon?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0