En dag på akuten

Jag hade den stora glädjen att få komma till Akuten idag... och det är plats som osar arbetslust, skador och bandage. Jag begav mig till Blomstermåla och akutavdelningen där.



Så här inbjudande var det här...



Sanna, Isa, Lisbet, Annika, Leif och Rolle, gemensamt hade de att de alla hade rökt gula blend och hade scholl tofflor i kork, men nu har de gått över till foppatofflan... Rolle ville sticka ut lite och hade tagit på sig sin röda "Jag har ollat alla bestick hos Leif"-skylt...



I väntsalen satt Katja och Elsa, Elsa hade fått ett armbrott och snubblat när hon var på väg ner till plattan för att sälja röv. Bizznissen är ju inte som förr, berättade hon, då kunden man ju ta emot 6-7 kunder om dagen. Nu när hon har rullator får man ju sälja flera hål samtidigt för att få ihop samma peng. Katja höll med och sa att man är ju orolig på kvällarna när ens mamma får ge sig ut på sena kvällar, men berättade samtidigt att det var hon som höll i rulljansen hemma.



Stefan ångrade bittert att han hade runkat med med fyra kinapuffar i handen...



Här kommer Siv och Göran springade, i farten frågade jag varför? Springmask sa Göran... Å gud vad Siv skrattade.. 



Florence insåg för sent att hon hade tagit lavemang i stället för dropp...



Eloise är ordförande för "lesbiska föreningen för att hålla armarna i kors!" Hon berättade även att hon samlade på inspelade muspruttar...  hon ska tydligen ha över 200, fast bara 12 är hennes egna... 



Pontus har just "fistat" en ADHD patient, varför frågade jag? De är kul att prova på lite nya tekniker.



Florence har just lagt av en äggfis i fikarummet, gud så de skrattade...



Wanda har en speciell teknik att komma nära sina patienter, hon färgar håret efter varje patient.



Therese tar hand om en patient som boffat tändargas utan att andas ut...



Elisabet var sktiförbannad, tydligen hade Florence lagt en äggfis i receptionen oxå...



Anette kom till jobbet nyknullad...

Och här tackar vi Blomstermålas Akutmottagning för denna gång...

Kommentarer
Postat av: Ella

Riktigt kul även om jag inte är bakfull idag ;). Extra roligt eftersom jag bott i en liten ort på den småländska landsbygden som heter Blomstermåla.

2009-01-19 @ 22:35:25
Postat av: Yksi

Blomstermåla i mitt hjärta... jag "tror" jag har stannat och ätit där... i Blomstermåla... det bör ha varit cirka 1978 eller 1979... samma år som Karlskrona fyllde jämt... hundratal... så då kan säkert någon besserwisser tala om när det var... 1980?

2009-01-19 @ 23:17:54
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Mona

Jag skrattar redan när jag läser Blomstermåla... kan inte förstå det! Och den där flatan misstänker jag att jag känner...

Postat av: MD

Hahaha!!! Guuud vad jag behövde det skrattet!! Som fan! Tack för att du än en dag förgyller min tillvaro, även om det ibland handlar om minuter... Pözz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0