Otrogen?



Det finns många sätt att vara otrogen på, man kan ha sex med någon annan än sin fru. Man kan åka till det där stora köpcentret i stället för din lokal lilla butik och man kan totalt craisa loss med någon Lidl choklad i stället för Freia/Marabous... Vissa kan till och med känna sig otrogen bara genom att åka fel "taxi"...

Jag jobbade ganska mycket på resande fot, förr. Bland annat var jag några gånger upp i Skellefteå. I Skellefteå fick jag många vänner och bekanta, vissa har jag kontakt med fortfarande. En resa skulle jag vara kvar där uppe över helgen. Projektet vi höll på med gick snabbare än förväntat, så jag bokade om mina biljetter. Så jag kom hem till Stockholm på söndagmorgonen istället för kvällen.

En kul händelse där uppe var på en god middag med en god vän, vi hade känt ett par år. Efter lite öl och vodka så pratar man ju om det mesta och min gode vän säger då att han minsann är Svensk mästare i karate. OM man känner personen så blir man undrande helt klart. Så jag ifrågasätter det lite (eller lite och lite) och han går och hämtar en massa pokaler och medaljer. Då blir det ännu mer och säger att, köpt på Buttericks eller? Då har jag väl, ställt allt på sin spets och killen skall nu bevisa att han minnsann talar sanning. Så i köket, där självklart trasmattan inte plockats bort, kommer han ifrån hallen springande, hoppar och kommer flygande med benet i luften och sätter ner foten slår en volt framåt... Slår huvudet i kökbordet, på kortsidan så hela bordet lyfter och alla glas, tallrikar, rasar ner på honom... när han tittar upp så har han ett stort hål rakt in till benet. Så det blir sjukhus den natten... och det är en story att berätta, men det får vi ta en annan gång.

Jag kommer hem, låser upp dörren, ställer ner väskorna innan för dörren. Går ut till vardagsrummet. Slår på TVen, sätter mig i soffan. Zappar lite, fastnar på MTV... Beslutar mig för att gå in och lägga mig. Döm om min förvåning att på min sida i sängen så ligger det en annan man brevid min älskade i sängen. Jag stänger sovrumsdörren och sätter mig i soffan. Ok vi hade inte världens bästa förhållande... men det tar på krafterna helt klart. Så jag sitter där och funderar på vad jag ska göra. Gå in och slå ihjäl honom... eller henne... eller bara gå... ta en whiskey. När jag sitter där i soffan så öppnas sovrumsdörren och ut kommer HAN. Jag som sitter i soffan säger hej, han morsar tillbaka och går och kissar. Jag inser då att det varit ordenlig fest hemma och han tror ju säkert att jag somna på soffan.

När han kommer ut så frågar jag honom om han vill ha frukost och han säger att det vore gott. Vi går ut i köket och jag steker lite bacon och ägg. Vi sätter oss vi köksbordet och äter, pratar och skrattar. Efter ett tag så hör jag att sovrumsdörren öppnas och stegen närmar sig köket. Sedan ställer hon sig i dörröppningen och i samma sekund som hon ser mig skriker hon: "Vi har inte gjort något, vi har inte gjort något". Och springer in i sovrummet. Han fattar ju direkt vem jag är och tar sina kläder och drar. Jag äter upp. Tar min jacka och sätter på mina skor, går ut genom ytterdörren för att aldrig mer återvända...

Kommentarer
Postat av: MD

hahaha förlåt om jag skrattar men jag skrattar för att ditt beteende var klockrent! Coolt att du var så kylig och att du bjöd på frukost! Lycka att se deras ansiktsuttryck! Bättre än en smäll på käften, vilket jag nog gärna hade gjort! Jäklar! Ursinnet i mej väcktes då jag läste detta och tänkte mej in i samma situation! Men det du gjorde var KANON grabben!!!

Postat av: Yksi

Jag har faktiskt inte sett henne sedan dess... :)



Hoppas du njuter av äntligen få gå på krogen å dricka alkohol... grattis... :)

2009-01-03 @ 19:38:07
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: MD

Hahaha! Tack! Tänk om det vore så väl!!!

Postat av: Yksi

:D

2009-01-03 @ 19:51:21
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Dilan Amin

Häjjs!

Vad gör du denna lllördag?



KRAM!

/ www.mramin.blogg.se

2009-01-03 @ 23:06:13
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Yksi

Ello... bara softar och tare cool... själv...?

2009-01-03 @ 23:45:52
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Mona

Jag ska memorera ditt inlägg- I varje fall komma ihåg det med ryggraden så att om, den jag tror mig dela andetag med, i själva verket ger konstgjord andning till andra - göra precis som du!

Ta syrgasen och gå... Starkt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0