Sitter och lyssnar ...

... till tvättmaskinen som går. Ljudet blandas med Fattarus softrappande Blod. Bilarna far fram och tillbaka över bron utanför fönstret. Jag sitter framför min Linuxdator, eftersom min älskade laptop, som jag har "fönster" på har gått i stycker.

Missförstå mig rätt Linux är bättre än " det där" andra. Men det var PCen som sådan jag älskade. Windows var ett nödvändigt ont på den... Men nu är maskinen historia och det är dags att finna en ny.

Det är kanske så det är, ödet som för mig närmare för att ta steget över till Linux helt, jag har ju även en Mac G4 som jag kör Linux på, på Mac måste jag säga att det går ännu fortare.

För er som undrar kör jag enbart, Ubuntu. Har kört Red Hat i många år, men när de bestämde sig för att föra över oss som körde det gratis till Feodora så gick det åt skogen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0