Världens bästa hårdrocks gitarrister...



Dags att lista världens bästa hårdrocks gitafrister, tar inte hänsyn till band eller så utan bara så jag upplever deras gitarrspel.


5 Mick Mars
Gitaristen i Mötlet Crue är väl den största doldis som finns. Första gången som jag såg MC live var i 1983 (?) som förband till Iron Maiden. Mick var jag en stor fan utav, för det var ny stil och nytt sound.

4 Eddie van Halen
Behövs ingen presentation, jag tror Eruption räcker... och ja man kan höra den live hur många gånger som helst...

3 Yngwie Malmsteen
Eftersom vi växte upp på samma ställe och hans mor, innan hon gick bort, som var hans största fan och varje dag i butiken dessa Malmsteens band t-shirts på en ganska överviktig, stolt, mor... Intressant person och j-vla bra gitarist...

2 Slash
Bara hänget i distortionen och tonerna gör att han ALDRIG kommer att ramla ur någon lista över gitarister...

1 John Sykes och Conny Bloom
Thin Lizzys (Whitesnake, Sykes etc...) respektive Hanoi Rocks (Electric boys samt solo) gitarister. John placeras här för sin förmåga att förändra sig i tiden alltid nya ljud, effekter, stilar... Conny för att det finns inte mer RocknRoll än Conny, även om han har rastaflätor ibland och diverse andra. Mannen som började sin karriär att spela med den sedmera hyffsat kända Carola, rockade hela världen med Electric Boy, sedan som solo och nu i det finska bandet Hanoi Rocks...

Kommentarer
Postat av: Inez

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

2012-03-18 @ 19:41:16
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0