Facebook

Hur många vänner har man inte, som man inte egentligen känner, som vän på Facebook. Visst det är kul att snacka lite lätt med någon som man inte sett på väldigt länge och höra vad de gör nuförtiden. Men inte vill jag se en massa dåliga partybilder på någon som jag inte känner längre som dessutom partajar ihop med ett gäng männinskor som jag inte vet vem dom är... och se bilder från någons dop, resa till Gran Canaria, utflykt till Törebodaskogen... 

För att inte tala om "tanke" rutan... "NN idag ska jag städa..." från människor du inte vet vem det är... Jag har jobbat hårt på att rensa bland vänner, jag till och med gjorde grupper för att dela in alla mina vänner... det fungerade i en vecka... sedan har det blivit fullständig anarki... 

Grupperna suger i Facebook, det är svårt att nå ut och dessa jävla politiskt korrekta "causes" som alla jävlar vill att man ska gå med i... personer som man trodde var uppåtgående visar sig vara medlemmar i både rädda ekorrens sexliv samt något annat "viktigt"... Kan inte någon på F-boken fixa så man slipper få sådana förfrågningar över huvudtaget...? 

Dessutom skulle jag vilja ha en lista man kan lägga upp sina ovänner... Hade ju varit perfekt och se vilka ens vänner ogillar och dessutom väldigt praktiskt om man nu ska bjuda in till fest... eller annat där sådant kan vara lämpligt att veta...

Så nu har jag lagt till någon som jag inte vet vem det är, eftersom han frågade om jag ville bli vän... detta blir mitt första sociala projekt på F-boken för att se om det kan vara så att jag kommer att få en ny god vän för livet... 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kunde inte sagt det bättre själv....

2009-03-27 @ 21:21:00
Postat av: Yksi

Skönt, då är vi minst två...

2009-03-28 @ 02:08:13
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0