När kvinnorna bakom mig...

... i kör säger "Awwwwwghhh..." för 14 gången ... sätter jag betyget i skallen, tjejfilm, det är en tjejfilm... Men jag tycker den är bra... 

Jag ser dock mer än det för det är en tjejfilm, berättad från en mans perspektiv. För jag känner igen mig flera gånger, inte för att jag föddes gammal, inte för att jag växte upp på ett ålderdoms hem... etc etc... Men det är de där små detaljerna, som du ska få upptäcka själv... 

Filmen heter "The Curious Case of Benjamin Button" och är faktiskt inte så tokig, tokig känns dock de 3 timmarna, men det känns inte... Inte mer än att jag byter snus, vilket inte brukar ske annars... 

Jag blir glad och upprymd när jag går ut ur biosalen, men det är för jag tror på kärleken. Det är intressant när jag ser mer seriösa filmer och speciellt om kärlek, känslor och beteende. Att så många av mina teorier, vilket jag har gott om, slår in. En efter en... 

För att hitta något liknande får man gå på känslor, men filmer som sätter samma spår som Benjamin Button är Fisher King, Forrest Gump, Garp och hans värld... Amerikanskt drama som där den annorlunda figuren står i centrum och meningen är att även om han/hon ser annorlunda ut ska man falla pladask... 



Kommentarer
Postat av: Tess

Förbaskat bra film och jag älskar mannen som varit med om att blixten slagit ner i honom 7 ggr :D

2009-03-08 @ 22:40:13
URL: http://www.mellanskitochrosor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0