Vi blev hämtade på kontoret...

... av en deras representant, han en finne med ett jävligt kul namn om man är svensk, och det skulle visa sig att han även var det. Efternamnet? Vill jag inte säga men det det har med hastighet att göra och att det går fort... 

Det var jag och två till från det svenska företaget. Finnen var och hälsade på, det som slog mig senare att han var rätt ointresserad av både personal och kontor, men det är inte alltid man kan läsa en finne som en öppen bok.

Vi sätter oss i alla fall i en taxi till Värtan och en tur med Silja. när vi går ombord och blir utdelade hytter så ligger dessa precis jämnt utspritt över hela fartyget. 

Han, finnen alltså, hinner knappt komma ombord förräns vi sitter med varsin olut i handen. Klockan 18.00 när färjan lämnar kajen, så sitter vi i nattklubben, de har ju happy hour, 2 för priset av 1. Det lilla bordet framför oss fylls snabbt (:-) upp med tomma glas, med både citronskivor, oliver samt blåa och gröna pinnar med färjebolagets logotype på. 

Middagen är bokad i den bästa restauranten och jag känner att jag börjar få gungning i knäa. En blandning av havet och alkoholens inverkan... Medans finnen går och pissar lyssnar jag med de andra om de känner likadant och inser att vi får sakta ner för att inte vi ska tala med gud i den stora vita telefonen. 

Vi slår oss ner för middag och när finnen beställer bästa rödtjutet tillsammans med x antal dubbla jäger, så förstår vi vartåt det barkar. Inget fel på alkohol, men ska man jobba dagen efter och ha ett gäng väldigt viktiga möten så... 

Vi äter och varje gång finnen skålar i jäger, fejkar vi och sån tur finns det en stor blomlåda, flera stycken för att spärra av borden ifrån varandra. Middagen går väl och det är dags att gå till puben. Klockan kan inte vara mer än 21.00 och finnen är bra igång. Jag kommer ihåg en utav de som var med sa, att nu får det fan vara, han e ju inte ensingång trevlig. Va fan vi ska ju jobba imorgon. 

När finnen beställer 12 öl och lika många whiskey, så tar vi beslutet att sänka honom så vi får lugn och ro. Finnen sänker glaset med whiskey, som en ubåt. Vi smuttar, när han går och pissar, häller vi våra glas i hans öl. Så fortsätter det tills ölen är slut. Vi tror ju att vi lyckats med vår plan, finnen lär vara utslagen inom kort. Nu kan han ju inte palla mer alkohol. 

Men nu vill finnen gå på nattklubb och "tanza"... Men han knappt gå, men vi tar beslutet att beställa sönder honom så Long Island it is... 

Vi hinner knappt beställa förrens vi sitter ner vid ett bord nära dansgolvet, ni som varit där vet att det är som ett staket runt dansgolvet. Jag ser nu att finnen är full, så pass full att man kan spela honom på läppen utan att han skulle märka det. Jag säger att det är dags det är nog dags att ta honom till hytten. Det är då han får spel, inte vilket spel som helst, han reser sig, något vingligt. Tar sats hoppar från stillastående och över stolar, staket och bord. På dansgolvet lyckas han få av sig skjortan och dansa runt med i stort sett alla upptagna brudar och får diverse örfilar av dem, för att sedan sitta på dansgolvet och andas ut. Ni vet andas på det där sättet man bara kan på fyllan... djupt, tungt och okontrollerat... 

När vi är på väg upp för att "ta hand" om honom hittar en likasinnad kvinna honom, han är okontaktbar, med de två förstår varandra väl. Vi lämnar våra turturduvor och går till en lugn bar, vi går sedan och sover. Dagen efter, får vi inte tag på honom, i hytten öppnar ingen, ingen telefon som ringer eller någon som svarar när vi ringer. 

Vi snackar med receptionen och den finskan ser mest frågande ut, eftersom det sker väl 9 gånger av 10 att någon blir för full. Jag lämnar mitt nummer och vi drar till kontoret. När kommer fram undrar hans chef, var finnen är. Jag berättar lite snabbt utan nämna mängden av sprit, han bara skakar på huvudet och mumlar något ohörbart på finska. 

Finnen dyker upp senare på dagen, vad som skett vet jag inte, men större blyhuvud har jag aldrig sett, varken för eller efter... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0