Så nära gud har jag aldrig varit...

Som ni säkert märkt har jobbet med Yksi bloggen legat nere idag, men vi stängde igen kontoret tidigt på fredagsmorgonen! Anledningen var att vi fick en inbjudan att umgås en hel dag med Ekenäs Församling i Smedjekullens stift. Vi skulle få vara med på en kyrklig sammankomst som visa vägen mot gud. Vi på Yksi gillar ju utmaningar och eftersom vi tror på relionsfrihet så tog vi och packade och for till Ekenäs.

Detta är vår lilla berättelse:



Ekenäs kyrka!



Vi blev mottagna av en underbar tolkning av Body Counts gamla slagdänga "Cop Killer". 



Rolf och Arvid tyckte det var svårt att sitta ner, när det svängde så ...



När bandet drog igång Linkin Parks "Numb" kunde ingen sitta still...



Alla satte sig ner igen när Astrid drog igång sin Accordcittra, vackert, men det svängde ju inte så mycket...



Siv tyckte det var skit att hon inte fick höra Rhiannas "Disturbia"... sedan frågade hon om jag hade någe horse, men jag förklarade att vi tog bussen hit. Hon skakade på huvet och visade finger åt mig... Det var säkert för att vi inte åkte Etanolbuss...



Sören och Agda berättade att de knullat i alla städer som har en Storgata, jag sa men det måste ju vara varenda stad i hela Sverige, det var då de såg så här glada ut... och berättade att de även har kört analt i alla huvudstäder som börjar på B...



Prästen Per, tittade oroväckande vått på mig... men sen insåg jag att det var för att...



... att det var stjärtgossar.... eh stjärngossar som nästa i schemat.



Sedan föll Olof, det var ingen som brydde sig, tydligen är han på fyllan jämnt, men nu ropade han att Greger hade sålt honom fultjack...



... Greger lovade att det var 33% rent...



Elsa och Desiree visade mig hur lätt och enkelt får i sär fastklibbade sidor, tydligen får man lösa upp spermafläckarna med 2 delar vatten, 1 del ättika och två droppar diskmedel.



Rolf och Carl hade gått lite avsides för att runka bulle, Carl blev skitförbannad. Tydligen var han j-lvigt nära att vinna innan vi kom in... Rolf skakade av den och njöt av segerns sötma, Carl också på sitt vis...



Erika sålde lite alla möjliga varor, horse, smack, brajja och Canabis. Tydligen hade kondomförsäljningen gått ner sedan...



.... Britta hade börjat sälja sina hemsnidade löskukar och träpessarer. Den enas bröd den andres död.



Leif var ännu mer förbannad ingen ville nu köpa hans vita Neger Joe Dildo... Men som han sa jag har min business i framtiden, de flesta här är ju så gamla, att fittan är ju så slapp, Brittas dildos så små. Det blir ju som att kasta in en penna i Globen. Å rev av ett riktig JR flin...



Sussane visade Hjördis hur man tränar upp bröstmusklarna till bikinisäsongen. Hjördis skulle ner till Gambia, i nästa vecka och få lite negerkuk...



Som tack för förra året fick Per en Charles Bukowski runk-vas. Recept: 4 kg köttfärs, 4 äggulor, blanda ordenligt, fyll vasen värm till 37,5 grader... Sedan har du den bästa fittan i hela världen och det bästa av allt, du behöver inte prata efteråt...

Så vi säger tack till Ekenäs församling och vi kommer säkert igen...

Kommentarer
Postat av: Mona

Jag ler när jag ser Ekenäs kyrka, skrattar tyst när jag läser om Rolf och Arvid och från Greger och framåt kan jag inte sluta skratta!



Så sjukt skön humor!

(säg det på småländska om du kan)

Postat av: Yksi

Det gäller att maskera och bygga upp till en eufori... :)

2009-01-16 @ 23:08:48
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Mona

Ja, du har förstått vad det handlar om... det funkar!

Postat av: MD

SMACK Förgyllande härligt att läsa en natt som denna :) Thank you honey!

Postat av: Ella

Tack för värken i maggropen, kunde inte sluta skratta. Det är bra med tanke på att jag är ganska bakis idag :)

2009-01-18 @ 14:44:21
Postat av: Yksi

Ella... you are welcome... bra bakfylleläsning alltså...

2009-01-18 @ 17:23:21
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha älgen wtf :O Denna är verkligen inte rumsren ;P men måste fasen erkänna att jag skrattade första halvan men sen blev det fasen för mkt :P

2009-01-24 @ 13:34:29
URL: http://emeliepagels.blogg.se/
Postat av: Yksi

Smaken är som baken... delad, men man ramlar lätt i skiten om man inte väljer sida...

2009-01-24 @ 13:39:16
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Klara

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-03-19 @ 00:40:17
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0