Hur blev det som det blev...?

Ibland undrar jag över hur personer blir som de blir. Det är ju oftast kända personer som dyker upp som man undrar, hur i helvete kan man göra på ett visst sätt eller så...

En person som ofta återkommer är Göran Persson, en säkert smart person, men enligt mig en stor arogant och maktfullkomlig typ, som om det var lovligt med retroaktiv abort skulle ligga högt upp på min önskelista. Inte för hans politik utan enbart att vår värld kan ALDRIG bli bra med sådana människor och deras fottramp på jorden. Det kan aldrig bli fred och lugn å ro, med sådana typer...

En (eller flera kanske man ska säga) annan är ju familjen Bush, jag har faktiskt träffat en utav dem, en nära släkting till den förra presidenten. Min dåvarande flickvän fick även se honom sätta på sin sekreterare på sin fars skrivbord på en blöt fest, frun var i vardagsrummet.

Det sägs att det var Prince gamla Darling Nikki som fick den kristna rörelsen att tvinga skivindustrin att sätta på varningstexter på skivorna.

Jag satt till exempel igår och diskuterade med några kollegor på jobbet, där två mot mig ansåg att unionen mellan Sverige och Norge startade på 1700-talet... en av dem heter faktiskt Rune...

Avslutar denna något totalförvirrande inlägg med ett mattips. Ta en ugnsfast form, skiva lök och tomat i 5 mm tjocka skivor. Lägg i botten av formen blandat, olivolja, rosèpeppar, basilika, lite salt, 2-3 dl vitt vin (eller matlagningsvin), lägg över fiskfilèr av det slag du gillar, vitt kött. In i ugnen på 200 grader i 10-15 minuter beroende på fisk storleken... tjockleken alltså... servera med ris eller potatismos. Moset kan självklart läggas på längs med kanten i formen direkt...

God spis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0