Jag är gravid...

Kvinnor är gravida 9 månader, män en hel livstid. För visst är det så... män är gravida en hel livstid. För när vi fått barn får vi samma "fixidèer" som gravida kvinnor har 9 månader. Det finns många exempel på det, gravida kvinnor som fått sug efter tapetklister, lakrits, murbruk, potatisgratäng klockan 04.59 etc etc.. 

Men vi män, när ni väl levererat, så dyker det upp. Det finns alltså vuxna män, i sin bästa ålder som: samlar på frimärken, tycker att Star Trek är bra, leker med tågbanor, kan leta i 10 år efter en orginal tändare till en Impala på e-bay, bygga en skalmodell av Cutty Sark av tändstickor, bära strumpor i sandaler... 

Just nu är jag gravid, men jag är på det sökande stadiumet, jag har inte funnit min "fixidè" än... jag kan vakna kallsvettig och fundera över att köpa en gammal träbåt att renovera... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0