Jag har en hemlighet...

... en riktigt jobbig en. Ni vet en sådan som man inte ens kan tala om för sin bästa vän. En sån som man knappt vågar googla för att man tror att de andra som eventuellt skulle sitta på samma hemlighet är sjuka idioter... Nej det är INTE pedofili... 

Det har inget med sex överhuvutaget att göra... 

Hade jag bott i annat land, söderut, hade det varit helt ok... där hade jag kunnat gå med en T-Shirt, där "I love .....", men här går inte det. För problemet med denna hemlighet är att det står för något helt annat. 

Det är lite granna som som säljakten här i Norge och hur den ses på i Sverige. Ni vet hur bilderna kablades ut på killar i orange termodress och spikklubba där de mosade sälungar. Den svenska kungen (?) gick ut och beskrev denna slakt. Att han och sina polare sitter på varsin stubbe och låter hundar och "pöbelen" driva en älgko i skräck mot sig själva, så de måste ställa ner cognacglaset och lyfta sin bössa för att mörda en helt försvarslös älgko är okej...?

Hemligheten kommer att gå i graven med mig. När jag hittar likasinnade, vilket jag vet var de finns. Och vi är många, så njuter jag. Med all rätt, anser jag. 

För mig är det ett spel på liv och död, en passionerad dans med stolthet, rättvisa och livet som dras till sin spets... 

Njut nu av skärtorsdagen, du som bor nära gränsen, till Norge alltså, får väl hålla dig undan idag när hela Strömstad med omnejd fylls av galna norska raggare... du som bara vill kosa dig, njut idag, imorgon är det den långa dagen... 

För mig blir det att följa ett strikt schema av roligheter... för nu skall det firas påsk... 


Kommentarer
Postat av: Kaxi

Jag vet vad det är!!!! BARRY MANILOW!!!!

2009-04-09 @ 08:49:51
Postat av: Yksi

Hahahaha... du e sååååå 2008

2009-04-09 @ 17:00:10
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Valkyrien

Jeg skal ikke gjette hemmeligheten din, den kan du komme med hvis du vil ved en passende anledning. Kom bare til å tenke på at de bildene du har fra norsk selfangst mest sannsynlig stammer fra en film en norsk selfangstinspektør lagde. Han har bodd i Fredrikstad.... Har du forresten fullført oppdraget ditt?

2009-04-12 @ 20:02:24
Postat av: Yksi

Mission Accomplished

2009-04-13 @ 09:52:06
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0