What the fuck...?

Ikväll smäller det. Det är dags att gå ut med mina nya kollegor.

Nytt gäng, nya ansikten, nya åsikter, nya dofter, nya känslor, nya stories...

Jag vet redan nu hur det kommer att gå. Någon blir glad, någon kommer att visa en sida man aldrig sett, någon kommer att klä sig ännu finare än vanligt, någon kommer att vara precis som vanligt, någon kommer att visa en talang som man inte visste fanns.

Någon kommer att hångla med någon de inte skulle, någon blir fnittrig, någon kommer att berätta något man absolut aldrig kunde ha trott...

Jag kommer ihåg min första resa utomlands i tjänsten. Jag hade fått rådet att köpa med en speciell sorts whiskey. Jag var 23 år och kom till Helsingfors 09.00 (08.00) svensk tid. Jag var på kontoret till dem cirka 09.30 lokal tid.

Efter 10 minuter var jag på hans rum och vi började med att hälsa på varann, jag lämnade över min gåva och korken rök direkt. Två glas häldes upp och så vare "kippis".  Jag började diskutera på "svenskt" vis, finnen hällde upp en till, "kippis". Jag fortsatte, finnen "kippisade". Sedan gick finnen över till "hölleken, kölleken"... å jag var som Bambi på hal is... för nu var det dags för lunch. Finsk pizza med kyckling och Olut.

Vid 14.00 blev jag körd till hotellet med taxi, jag tog ett lååångt bad och nyktrade till. Klockan 17.00 skulle jag bli hämtad och sedan skulle det "supas".

Finnen kom med chafför till hotellet, han var gravt överviktig sittandes på passagerarsidan. I famnen en chipspåse i size "Mega-Pussi"... dörren öppnas och en halvtom Finlandia flaska faller till marken och går sönder. "Perkelle vittu" hörs över hela Helsingfors. Han stiger inte ur, utan tar sina 230 kilogram och lutar sig fram, jag smyger mig in. Sån tur har han en flaska nationaldryck till.

Sedan bar det av till en, vad vi skulle definera som en rysk öl-hall. Bricklunch med öltapp. Vodka i dricksglas. Vargtass på flaska. Senare bastu med korvgrillning, korvgrillning i bastun alltså, med Åbo-senappi, en back med Karhu IVb.

Sedan vaknade jag på hotellrummet, minnen från gårdagen är detta, vad som skedde efter saunan, har jag ingen aning om. Men vänner blev vi och hade varit än idag om det inte vore för att han tog livet av sig cirka 7-8 år senare på grund av personliga problem.

R.I.P.  "Kari"

Kommentarer
Postat av: Valkyrie

Ha det koselig i kveld, da!

2009-04-30 @ 13:41:18
URL: http://valkyrie.pixelmaster.no
Postat av: Yksi

1000-tack... ni får kosa er åsså...

2009-04-30 @ 15:13:54
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0