Cicignon...

Tog mig ner till Fredrikstads Bibliotek för att läsa in mig lite på några platser jag varit på innan. Bland annat Fossum bru, där norrmännen tog hand om cirka 200 tyskar... Har nu fått det bekräftat i två oberoende källor, så nu ska jag tillbaka och se till att fota ordentligt.

Så det blev lite bilder av detaljer i Cicignon... idag...



Förr kunde man inte bara lita till sjukvården...



Tornet hittar man på... vilken byggnad..?



Höstfärger in härlig blandning med skorstenar... Lite Aristocats kommer upp i mitt huvud...?



Det vackraste huset i Cicignon enligt mig... lägg märke till att de även målat det elektriska skåpet i samma färg... undrar om personen som bor här någonsin satt på sig sockar i olika färg...?



Saknar bara en liten katolsk figur i utrymmet ovan den vackra gröna lampan...


Kommentarer
Postat av: Pixel

Aristokattene - helt klart. Flott hus, kan være bakgrunn for et utall malerier :-)

2009-02-03 @ 17:49:52
URL: http://blog.pixelmaster.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0