Väntan...

... vissa personer kan vänta i all evighet och andra i 4 sekunder innan myrorna gör sig påmind i brallorna. Jag tillhör den första kategorien. Jag har aldrig haft svårt för att stå i kö och vänta, självklart med en viss modifikation i vissa fall. Bakfull, ont i huvet, sovit för lite och en PRAO bakom kassan kan väl få de flesta att lacka ur...

Jag var ett ensamt barn när jag var liten, eller rättare sagt jag kände mig inte ensam, men jag har förstått nu när man har något års erfarenhet och när jag jämfört med andra. Jag kunde leka med dyra leksaker eller med kottar. Det kan jag fortfarande jag kan njuta förträffligt över en Grand Reserva, men kan lika gärna dricka tysk smuggelöl.

Viljan att utnyttja tiden tror jag är nyckeln här. Det finns människor som stressar hem efter jobbet för att enbart sätta sig i soffan och zappa. Vad fan är det för liv? Självklart kan jag också slänga bort timmar för att zappa, men jag stressar inte hem för det.

Jag tror det flesta skulle säga att det är samhällets fel, det stämmer väl till en viss del, men det är VI som är samhället och det är DU som formar det. Så vill du ha skitprogram på tv, pissdålig svensk teckno i lurarna, färdig mat i folieform, dålig korv med glödhett potatismos på macken och taskigt rödvin i pappkartong så köp hela skiten. NJUT av det, cause your worth it... eftersom majoriteten köper det, så tillverkas det, just för dig...

På tal om väntan så har jag en vän, vi kan kalla honom Tompa. Han har alltid sagt att min filmsmak är för jävlig. "Fan Yksi, denna filmen kan inte du se, det är ju inga polackar som köar för karp, i svartvitt"... Och han har ju så rätt, så rätt. För jag tycker inte att det är något bra. Ge mig en film från hollywood, någon hollywoodhunk och lite framtidsaspekter och jag skruvar på mig som en aborre på kroken efter 10 minuter.

OM det inte vore olagligt med fildelning så hade jag reggat 100 domäner och kopierat koden till Pirate bay och satt upp skiten och snott alla deras reklampengar... MEN så kan man ju inte göra, sno någon annans arbete och tjäna pengar på det...?

Väntan är en god sak, det får en till att längta ... och njuta av när man får det i sin hand...

Kommentarer
Postat av: Deniesé

Ha en underbar dag!

2009-02-20 @ 10:10:28
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad massa undertexter jag hittade i det här inlägget och underligt nog rätt översatta med hela poängen kvar... Tack!

2009-02-20 @ 10:23:18
Postat av: Mona

Glömde jag var på jobbet pekar upp på förra kommentaren

Postat av: Yksi

Deniese: Det ska jag ha...?!!!

Mona: Det var kanske inte så svårt att hitta eller se... :)

2009-02-20 @ 10:29:09
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Valkyrie

Noen trenger kanskje litt øvelse i å vente... Spesielt hvis hjernen går på høygir, og det å ha så mye som et nanosekund til overs et birtkastet tid til å gjøre.............. ingenting, eller masse unødvendig skit.



En ting er hvertfall sikkert, øvelse gjør mester og livet er litt mer hyggelig når man har bedre tid.

2009-02-21 @ 20:05:37
URL: http://valkyrie.pixelmaster.no
Postat av: Yksi

Valkyrie: Ord upp, eller Word Up kanske man ska säga nu när you been in the Ireland...

2009-02-23 @ 08:44:06
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0