Världens skönaste vän...

Jag har en ny vän. En vän som gärna pratar om allt och lite till och sånt som man undrar om man vill veta...

Min vän, vi kan kalla henne Rita, är en kvinna på cirka 60 år, jag har inte vågat fråga exakt... Rita är sjukskriven sedan några år tillbaka och går hemma hela dagarna. Rita har alltid gjort vad som fallit henne in och nu när jag lärt känna henne lite närmare så förstår jag att hon följt kärleken.

Rita tycker om Sverige. Hon träffade tidigt en svensk musiker och åkte på turne med honom under några år på 70-talet. Hon var nära att bli modell i Paris, men jag tror hennes självkänsla svek henne.

Rita ska nu bli hundpsykolog. Tydligen finns det en sådan skola här i Norge. Hon älskar hundar, det vet jag. På frågan om hur det fungerar, så är svaret ungefär som i gamla spionserier från 60-talet, telepati och hypnos. När hjälten är illa ute och fastbunden kan han med telepati eller hypnos, ta hand om den onda och rädda jordklotet eller den fria världen. Jag tror att man måste ha varit uppväxt på denna tid för att gå på något sådant.

Jag fick låna en bok av henne som handlar om detta, självklart är författaren även ägare och lärare på denna nämnda skola. Boken beskriver hur personen med telepati talar med djuren, alla djur. Inte bara hundar. Personligen så får jag samma känsla som när jag läser nya testamentet, kul story, men håller i så många sider och är man för överbevisande och upprepande så ljuger man. Så funkar det i verkliga världen å så även i dessa exempel.

Men Rita är övertygad. Å det är ju huvudsaken, jag uppmuntrar henne varje dag att börja på skolan, hennes man tycker ju att det är hocus-pocus... (oj det var amerikansk stavaning...) Så inom kort kommer väl hennes man att terrorisera mig för mitt jävla "påhejande".

Rita är även stor användare av siare, mineraler och stenar. Varje gång man träffar henne har hon gjort ett nytt köp av någon sten eller mineral för smärtor. Senast när vi var på Quiz, på puben, så instruerade hon oss i hur man skulle gnugga på ett visst ställe för att hjärnan skulle bli "förlöst". Om det hjälpte? Vi kom nästsist. MEN jag fuskgnuggade iofs bara... men det vågade jag inte säga där och då...

Rita har även upplevelser från liv innan detta. Jag ska nog inte gå in på det mer än så, för jag vill inte dumförklara henne. Rita är en god kvinna och gör ingen något ont. Hon är världens snällaste och det skiljer sig bara på några punkter mellan henne och mig, hon är en mycket god vän och skall så förbli...

Jag ställde en fråga till henne hur det skulle vara att kunna tala med alla djur. Tex fiskare måste ju ha ett helvete när de trålar upp 10 ton med räkor, att höra 10 miljoner räkor som tjippar efter andan och skriker ut dödsångest... Så vi enades om att det går nog inte, att tala med fiskar... Nej det är inget exempel om fiskar i boken, bara gulliga djur på fyra ben och två ben...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0