Being Yksi...



I hela mitt liv har jag varit rastlös. Rastlös för att för mig är varje dag en dag att ta vara på. Jag har en vän här i Norge som tänker ganska lik som mig, men är en sådan kille jag skulle vilja vara.

Han är tyskt (eller ska man säga norskt) ordningsam, tid är hans främsta vapen. Och jag förstår hans facination av klockor, för ska man följa tid måste man ha ett professionellt verktyg att följa livets sekunder med.

Vi jobbade ihop tidigare och då var det samma sak ordning och reda, annars kunde det vara. Lite av det, har jag idag annammat.

Jag har många vänner, runt om i världen. I min värld så är vänner det viktigaste av allt, men har inga problem att stryka någon från min lista. Detta sker när någon ljuger för mig eller när man baktalar mig. Detta har ju självklart hänt. Jag har inga problem med att dra mig ur utan förklaring. Förklaringen, har det visat sig, kommer alltid fram i alla fall. Helt nyligen skedde det, jag blev nästan lite rädd när det visade sig att allt den personen gjort kommit fram på ett sådant fint sätt.

I mitt liv, ser jag det så, att det är för kort för alla dessa dramas. Jag är mer eller mindre uppvuxen på teater och turnébuss, jag tror det är därför. Jag är glad att jag är det, det har nämnligen lärt mig många viktiga saker, att leva nära andra människor och med olika människor för varje år. Lär dig att acceptera alla typer av människor, jag dras till dem som är annorlunda. Det är väl därför jag måste ha ombyte i mina arbetssätt hela tiden. Status Q är mitt fall ett ord jag får ryssningar av...

Kommentarer
Postat av: Kaksi

Klokken er nu presis 08.58 - pip.

2009-01-19 @ 08:58:12
Postat av: Yksi

Tack...

2009-01-19 @ 09:27:31
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0