Intervju med Yksi...



... dags för en intervju som sagt. Jag får ju många frågor och många undrar vem jag är, men eftersom jag beslutat mig för att hålla mig anonym här i bloggen så får det så förbli. Sedan tycker jag att intresset kring min person är rätt så ointressant. Dessutom att intervjuva sig själv är ju sådär. Så jag har tagit (lånat frågorna) en färdig intervju som gjordes med Jonas Glans i någon lokal blaska i Växjö. Länk till artikeln/intervjun finns här, om du är intresserad i hur Johan svarade!


Händer det ofta att du hamnar i komiska situationer?

Jo det gör jag väl. Men kanske inte så där snubbelroligt. Utan mer tankemässigt. Jag var tex i Katolska kyrkan här där jag bor. Jag missade gudtjänsten med 2 minuter och ville bara se kyrkan inuti för en photoshoot. Men prästen talade om för mig att han var upptagen med ett privat möte. Så jag sa; bara lås upp så går jag inte själv... tar en minut och lik förbannat ville han inte släppa in mig. Och då började jag fundera kring lite skumma saker som hade skett eller skulle ske... ini kyrkan...

Hur reagerar du då?

Skrattar högt för mig själv...

Ingen spelad roll när du är ståuppkomiker då?

I am all pure Yksi!

Hur förbereder du dig inför en kväll på scen? .

Nu var det länge sedan jag stod på en scen, men en pils och genom att hålla igång alla andra!

Vad skämtar du inte om?

Engla, Bobby, pedofili...

Hur kom det sig att du började som ståuppkomiker?

Nu har jag aldrig börjat och skall inte heller...

Är du lika glad och skämtsam privat?


Alltid likadan, dock så har jag mina downs and ups som alla andra...

På festen, är du i centrum då?

Ibland och ganska ofta tror jag...

Något måste väl göra dig upprörd?

Mordet på Bobby...

Berätta?

Svårt, men tänk dig hur många gånger han känt sig ensam och utlämnad ... och kanske tom sökt hjälp och den som absolut borde gjort något, hans mamma, gjorde INTE ETT J-VLA SKIT! Så utlämnad till allt och alla du måste ha varit och hur hopplöst ALLT måste ha känts...

Hur mycket är förberett när vi ser dig i Parlamentet på TV4?

Nu ser du mig inte där... men hade du gjort det så tror jag att det mesta är live faktiskt...

Händer det aldrig att ni får ta om ett helt program?

Det tror jag inte...

Vilken är din favorit komiker?

Peter Wahlbeck (lustigt nog svarar vi samma, kolla länken ovan får du se...)

Vad tycker du om honom?

Jag såg Teater für Alle i Stockholm för en 15-17 år sedan och jag var iofs stor fan innan. Men när vi sitter där 13,5 personer i salen och alla har skitkul. Då bara inser man att detta är början på en ny era, vilket det oxå var...

Bästa publiken?


Måste väl publiken till Allsång på Skansen, finns det något skit som den INTE har applåderat till...???

Sämsta publiken?

Måste väl vara densamma eftersom den inte ifrågasätter ett skit utan kan bli serverade precis vilken skit som helst, bara chansen finns att synas på TV.

Blir du gladare när jag säger Växjö?


Ska jag vara ärlig? Sure thing...

Kommentarer
Postat av: Ida Hasselqvist

Mysig blogg :D

Hur är det med dig? Kram!

2009-01-05 @ 13:44:53
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Yksi

Tackar... ska kolla in din oxå...



Allt bra här... och jag hoppas det samma för dig...

2009-01-05 @ 13:54:08
URL: http://yksi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: ja Miami Inc är väldigt bra =)

2009-01-05 @ 14:36:45
URL: http://sandravanilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0