Chefen får nu läsa din e-post



Här i Norge har man fått en lag, som går i kraft idag. Personligen tycker jag det är helt absurt även om jag varit med om det som mellanchef att min över har läst anställdas e-post och fört logg över enskildas surfning. När jag påtalade det olagliga idet, så fick jag till svar att man skulle ju inte använda det... 

Jag brukar säga att det man är rädd skall att andra skall göra, är det man gör själv. 

När jag var på en annan arbetsplats, så försvann en laptop. Här var det värre för här måste det varit en insider. Vi var ju inte många personer då där, dessutom kände man alla väldigt väl. Jag var inte kvar på kontoret, men blev inblandad då jag varit chef där tidigare och säkerhetschefen var en annan vän av mig. Enligt den utredningen fick vi fram vem som var den enda som kunde tagit den, men inte tillräckligt för att kunna göra något åt det. 

Har även varit med i en utredning på en annan arbetsplats där en kollega tydligen var utpekad, alla som var i förhör, förstod direkt vem det pekade mot. Så även om han var oskyldig så trodde alla att det var han ändå. 

Så nu lär väl Gmail och Hotmail öka sitt användarantal i Norge i alla fall... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0