Det är vår, baby...

... vem behöver skor... Sjöng Peter LeMarc och med den så tog han mig ini den svenska musiktraditionen, visst jag hade en del svenska band i min portfolio, men inte av den stora karaktären... 

Det sägs att Peter LeMarc skrev detta "vita album" i en liten skrivalya i Rågsved, medans han såg rakt över till sin nybildade familj och kände att nu måste denna skiva slå annars så... OM det är sant eller ej ska jag låta vara osagt, för en vacker berättelse är det ju. För den musik han skrev innan var ju ... eh... så där..? 

Vänta dig mirakel är en låt jag gärna spelar själv, för den är rak, den har en vacker text, den svänger... inte för att jag skulle spela den för andra men min lilla gitarr och jag...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0