Gamla stan, Stockholm



Solen tränger in i de trånga gränderna, Västerlånggatan rakt fram...



Kommersen på Västerlånggatan påminner mig om den som brukar ske på Charterorterna, flaggorna utanför restaurangerna, inkastarna, sovenirerna... langarna...?



Tyska kyrkan, en bit historia i historien... Stockholm ÄR en av världens vackraste städer, sedan får Glenn säga vad de vill om sitt Hisingen...



Att flytta in här måste vara logistiskt omöjligt med ett par barockmöbler...



Stortorget...



Siluetterna påminner om Kiel eller någon annan tysk gammal Hansastad...



Coka Cola maskin av äldre snitt...



Smalt, smalare, smalast...



Å inte en bil i sikte...



Riddarholmskyrkan...



Olaus Petri, som fick oss att bli lutheraner... kyrkan blev minimalistisk och totalt ointressant enligt min mening... det hade jag iofs tyckt ialla fall... även om det inte blev protestantistiskt...



Brända tomten är en av mina favorit platser i Gamla stan...




Kommentarer
Postat av: Valkyrie

Flotte bilder, yksi! Du må ta oss med på rundtur en gang!

2009-03-22 @ 12:41:35
URL: http://valkyrie.pixelmaster.no
Postat av: Yksi

Jag lovar att jag ska visa er ALLT...

2009-03-23 @ 13:36:43
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0