Jag och Främlingslegionen...

... När jag började gymnasiet, så fick jag en hel del nya kompisar. Några intressanta och någon mindre bra. Dock fann jag en som vi kan kalla Jukka som blev en väldigt annorlunda vän. 

Jukka bodde med sin mor i en av de sömnigaste förorterna till Stockholm. Dessutom hade han en sida som var minst sagt kriminell. På dessa små tilltag, som han fick med mig på, gjorde att jag provade på det mesta, tyvärr.. I ett av alla dessa samtal sa han alltid att om det skiter sig, så drar man till Frankrike och sedan in i Främlingslegionen. 

Jag blev med på mycket skit, dumt var det, även jävligt korkat, men jag känner att jag lärde mig mycket av det. Jag har ju inga problem med att se positivt på någonting, bara det sker mig och ingen av mina kära, för då... blir jag nere... 

Vi skildes senare åt, inte för att vi inte gillade varandras närvaro, utan hans "karriär" blev något mer än vad jag kände passade mig... 

Många år senare fick jag faktiskt ett vykort, till min adress, postat i Guyana, utan text... någonting sa mig att det var från Jukka... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0