Lite bilder, lite Stockholm, lite naket...

Nu har jag varit i Stockholm några dagar, ungefär som Bukowski, fast boendes hos polare istället för YMCA. Och utan hans luder och istället goda vänner... mycket goda vänner. Men vin har det blivit, någon öl, sköna samtal, minnen och tydligen en hel del annan... Många olika platser att se, detta är ett litet axplock av de bilder som tagits och får se som en sammanfattning av min resa so far...



Tunnelbanan är det bästa färdsättet i fjollträsk...



Så här intressant tycker jag att Stockholms slott är, ganska intetsägande arkitektur, hade dock Makalösa funnits kvar så hade jag antagligen bara fotat det... För er som undrar om kungen är hemma är det lätt att ta reda på, se på de svenska flaggorna på taket, är det tretungad så är han hemme, inte? Antagligen på bjudresa i Asien eller Fagersta...



På badstranden kan man ringa om det har hänt någon olycka... när man ser den hoppas man att det inte sker... Det känns som om man knappt kan få tag i en taxi med den...



På väg upp till Sibirien bakom St:Eriksplan är det rött... Sosserött?



Lövsta badet är ju inte vad det en gång varit... Lövsta badet ligger brevid Lövsta gamla sopstation, ett bränningsverk, med hamn. Den gamla kyrkvikshamnen... I dag har det byggt Golfrange och råttorna som en gång var stora som katter är borta... man kan heller inte se över till Tempeludden... men...



Nere vid allmänna badet är det moderniserat... jag står på den brygga jag gjorde mitt uthopp, för er som läst min blogg tidigare och i bakgrunden ser ni bryggan jag tog mig till...  Det vita huset bakom trädet är Konstnärsgården, gården man kan få hyra som konstnär och bo i ... om det är för livstid eller ej, vet jag inte, men man har ju varit där på en och annan fest. Det stora gula bakom var under min uppväxt en gård, typ som Bygdegård, fast den ägs av kommunen. MUF hade sina berömda fyllefester där... De bjöd in till fest och för kassan köptes det öl och alla blev fulla som troll på crack och sedan hade man säkert fina upplevelser av det Moderata partiet...



Hos en speciell vän fick jag mina favoritnötter... och samtal, vin och mycket trevligt bemötande...



På väg till min fars andningshål... Vi tog sedan en tur för att se Zlatan göra 2 mål mot Reggina...



Tunnelbanan, jag bara älskar tunnelbanan...



Det är inte bara jag som är ute bland folk...



Tyska kyrkan i solnedgång...



Frimurare känns i dag lika inne som Freestyle-Christers frisyr...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0