Mars...

... då har vi kommit in i mars månad. Mars är ingen kul månad, min mor fyller iofs år och den 23:e ifall nu någon kan hjälpa mig att komma ihåg det. Jag brukar iofs komma ihåg hennes, mina barns födelsedagar... annars är det tomt. Sån tur är ringer min far när min lillebror fyller år och min fars kommer jag aldrig ihåg. Eller min morfars eller mormors... Men när de var i livet så ringde min mor och påminde mig. Hon brukar även ringa och påminna mig om min fars, det är bara det att hon gör det ett par dagar innan... så det försvinner ju på vägen. 

Katterna i mars, brukar ju ha full fart, så det är ju kul för dem. Men sån tur är har vi människor det kul hela året... Om man nu har det kul. 

Världens kalkonistiska film handlar om mars, Total Recall. Den är så jävla dålig att man nästan börjar gråta. Det gör det ju inte bättre att "Schwarzneger" gör sin absolut sämsta insats någonsin. 

Vasaloppet går på tv idag, jag har faktiskt kört det, 2004. Det dummaste jag någonsin gjort, njae förresten, 10 i topp i alla fall.  Jag körde Vasaloppet utan att ha stått på skidorna... innan. Jag kommer ihåg när jag skulle lämna in skidorna för vallning dagen innan och vallningskillen frågade om jag aldrig använt dem, de var ju nya. Vallningskillen sa bara, du jag måste få ditt startnummer så jag följa dig för det var det dummaste jag hört. Där borde man ju fattat att det var ett dött projekt. Jag körde i alla fall på 12 timmar och 55 minuter... det var väl 7-8 människor kvar när jag körde in i Mora. Campingplatsen innan var det en handikappad kille i rullstol som hejade på mig och det var en energikick, jag menar kunde han sitta där i kylan, ska jag väl kunna ta mig den sista kilometern in... 



Kommentarer
Postat av: Mona

Jag kan påminna dig.



Vikingabrodern fyller år på samma underbara dag...

Postat av: Yksi

Jag tackar på förhand... :)

2009-03-01 @ 15:38:37
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0