Om DU hade varit här nu...

... skulle jag ha hälsat dig välkommen med en kram, kanske en kyss. Jag hade tagit din jacka hängt upp den, visat dig runt, där jag bor. Gett dig ett glas vin, visat dig mina färdiheter i färdiglagad dipp och grönsaker. Stirrat mig blind i dina ögon och tagit din hand och antagligen inte släppt den på en stund... 

Jag hade registrerat varenda centimeter av dig, jag hade när jag fått chansen doftat dig... smekt dig där det hade känts bra... 

Men nu är du inte här, du, dig, hon, den, det.. dig som jag aldrig träffat... så jag sätter mig i soffan, slår på TVn, tar mig en kopp kaffe, laddar för att gå och träna en andra gång  idag, för tiden den går... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0