Picasso, Kristinehamn och ett Scandic hotell...

När jag var liten såg jag med min far Picassos äventyr av Hasse och Tage, eller det var kanske Svenska ord som låg bakom. Spelar ju inte så stor roll eftersom det är samma personer... På tal om roll så spelar Gösta Ekman Picasso... En hel del vänsterpropaganda så där lite svenskt, försiktigt är det självklart oxå, MEN så där snällt som i de svenska barnprogrammen på 70-talet. Ni vet,  3 vuxna i velourpyjamas pratar med barn om hur man ska lösa världsfred, hungersnöd samt andra små problem...



Längst ut på udden, i den Kristinehamnska skärgården står den, statyn som Picasso gjorde och som uppfördes här 1965... tror jag det var... Den...



... är gjord i det trendiga materialet betong...



En fransk-spansk-svensk Tomahawk?



... Tidigare denna dag har jag börjat min resa ifrån mitt hemland Norge, ja du läste rätt...



... men dagen innan har jag varit i Oslo, träffat en god vän...



.. på hotellet hade några polska målare varit framme...



"222, 222 i got an answermachine who can talk to you...!"



... man kan äga och man kan ägas...



... Men visst längtar man hem... Lefse, Idun, Kvikklunsj, Jubileumsalami, Mills, Borg...


Som avslutningsvis, så har jag nu avslutat allt jag påbörjat... DET är över... Men jag känner att jag är fri, fri som en syratripp på Ibiza, en romfylla i Miami, Captain Morgan fylla i Barnstable, överholkad i Hälle, Speed på Akkurrat, hemmagjord sherryfylla med uppvaknande i en bil som av någon anledning har stannat på taket...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0