Trummorna...

... slår... sångarens skånska röst börjar... "Jao.... gjorde det inte lett for daaj..."

För det snurrar i min skalle, det är lite otäckt ibland... ibland lite mysigt... som en lätt fylla... fast det sker på tunnelbanan, caféet, McD, bussen, när jag går, det har skett en gång när jag körde bil... Då är det otäckt...

Men det har varit snurrtomt ett tag och plötsligt för några dagar sedan kom det tillbaka... för lite sex? Ätit för dåligt? B12? Eller kanske det trendiga SB12? Köpt för lite på TV-shop? Inte ätit en våffla fast det är våffeldagen? På tal om speciella dagar... Negerbollsdagen? Kexchockladsdagen? Onanidagen? Tänk dig den sista... vilken folkfest...

I USA har de bankholliday, kanske vi kan fixa något liknande för dagispersonal? Eller Frisörer? Eller varför inte gå i fronten och fixa en speciell dag för våra arbetslösa, skulle passa fint in i Aliansens jobbpolitik...

Vi tog ju bort de röda dagarna i pingsten, för som de sa ingen visste ju egentligen varför vi firade den... jag vet inte varför vi demonstrerar på första maj, mer än att man skall demonstrera... kanske den dagen kunde vara Arbetslösas dag? Så kunde de vara lediga och göra vad de brukar göra varje dag... Fast just denna dagen behöver de inte ge sig ut och hitta nytt jobb utan kan bara vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0