I was made for lovin...

Det finns många band som åkt runt på avslutningsturneer och sålt ut över hela världen för att sedan komma tillbaka året efter och göra samma sak igen. 1983 (eller var det 82?) spelade de Rullande Stenarna i Göteborg. Sedan har de väl åkt jorden runt 324 gånger till...

KISS tog av sig maskerna, satte på dem igen....

MeatLoaf släpper en ny platta med några års mellanrum å samma låt dyker upp, med ny och yngre kvinna som hjälper honom att komma fram till att "han gör precis vad som helst för kärlek, men han skall inte göra DET" ...

Men varför lovar vi människor varandra trohet om vi inte kan hålla det. Är det ett spel som man vet från början att man inte kan hålla. Eller är det som för barn som vet att de inte får äta godis på en onsdag, men gör det för att man inte får?

Jag känner till en kvinna som tycker det är bättre att hon är pro-otrogen, så OM han är det så kan hon säga att hon oxå varit det. Spännande tanke va? Läs den meningen en gång till... det är sant alltså, hon talade om det för mig. Klockrent, hon ansåg sig inte varit otrogen själv. Det var ju inga känslor inblandade, det var ju bara sex. Kliniskt, ut å in, lite sperma, klart. OM nu hon skulle komma på gubben med att ha tiltat loss med någon på fyllan, så kunde hon snabbt kasta ur sig att hon hade knullat, hon med... och OM han inte gjorde det så visste han ju inget i alla fall, det är som att sätta 1,x,2 på alla rader på tipset... tilläggas bör väl att hon ser sig själv som kristen...

Jag har ALLTID trott på kärleken, jag tror att man kan finna sin själsfrände. Jag tror på trohet och passion. Jag vet att det finns. MEN se på mig. Barn och annat utspritt, snart i mitten av livet utan en vid min sida. Det kanske är så att jag är beviset på att det inte finns två människor som passar ihop? Den tanken skrämmer mig...

Jag var på middag igår, lika trevligt som alltid. Det var med människor jag sätter stor tilltro till och som jag sätter högt här i livet, som är kloka och som tänker klart och som inte fastnat i "att så är det bara". 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det er en interessant problemstilling, hva er utroskap egentlig?



Hvis mannen til henne som er pro-utro sier til henne at han har hatt ren sex med en annen kvinne, regnes det da ikke som utroskap? Det er jo hennes definisjon av det, og dersom hun ha ren annen standard for mannen sin enn for seg selv er hun en stor hykler(men det var vel poenget ditt).



Begrepet utroskap er veldig forskjellig fra person til person. I ett forhold kan noen anse en samtale mellom to tidligere kjærester som utroskap, andre kan godta sex med andre dersom begge i forholdet vet om hva som skjer.



Ellers syns jeg ikke du skal være bekymret for kjærlighetslivet ditt. Ikke la alderen din komme i veien for muligheter for kjærlighet. Jeg tror ikke at kjærligheten nødvendigvis kommer til deg hvis du jakter på den. Len deg tilbake og se hva livet fører med seg. Dersom det kommer en person inn i livet ditt som du mener kan være den rette, DA skal du kjempe for kjærligheten.



I mellomtiden kan du jo ha masse moro ;-) .



Kanskje dette er et nytt samtaleemne for neste korsvei?

2009-05-04 @ 13:55:09
Postat av: Yksi

Kära vän...



Håller med fullkomligen, min filosofi är att otroskap är vad paret gör det till. Anser man att otroskap är ok, så är det det... det finns till och med par som är otrogna tillsammans... men det är väl mer skenheligheten här jag vill åt... Å det är hyckleriet så klart...



Jag är inte beskymrad... något orolig... men jag vet ju att det blir något till slut...:)



Å nästa gång blir det många och låååånga samtal ja... :)



2009-05-04 @ 14:38:39
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0