Uppenbarelser...

Min första uppenbarelse kom i samband med att jag läste The Dice Man (tärningspelaren på svenska, terningsmannen på norsk, tror jag).  Boken är skriven psedonymen Luke Rhinehart.  Luke som boken handlar om beslutar sig att leva sina dagar efter tärning. Varje nummer har en betydelse och hur han skall uppföra sig under dagen. Det kom också en uppföljare där hans son skall finna sin far.


Min andra uppenbarelse var när jag läste Bibeln och insåg att jag aldrig kommer att kunna bli kristen. Jag har läst den två gånger från pärm till pärm och min recension är att gamla testamentet är en kul story och nya är rena upprepningar. På tal om gud är inte Adam guds son och om han är det så är Eva hans dotter. Och då borde ju Jesus vara lillebror. Men Adam och Eva skapade gud, men när Jesus skulle skapas så behövde gud en "riktig" kvinna...?

Min tredje kommer varje år som jag far ner till Österlen och ser det österlenska ljuset. Vissa dagar lever man i detta ljus och himmel, hav och allt blir det samma. Det är svårt att förklara men man förstår ju Ulf Lundells rödvinsfyllor här nere.

Birgitta fick många uppenbarelser, men av annat slag än mig. Hon blev även helig. Jag kommer aldrig att bli helig, tror jag inte i alla fall. Birgitta var en så kallad Kristi Brud, dock inte med diamantringar och förlovningar med Jesus. Kristi Brud är ett begrepp som det finns många förklaringar till. Men det verkar ligga bra i munnen på dessa personer. Förlovningen mellan Jesus och Kristi Brud skedde 29 mars 1999. Jesus gick nog tidigt i säng på grund av ålderströtthet tror jag...  Tänk dig att det finns ett företag, en webbyrå, som skall föra fram ditt budskap och där alla som jobbar där har köpt denna förlovning med hull och hår... seriöst...?

OM det nu är så att Åsa Waldau är Kristi Brud och hon nu skall träffa sin man (blivande man) i himlen, måste det inte vara så att man är lite sömnlös när man vet (om man nu är kristen och tror på allt) att möta sin skapare, son och förlovande. När man funnits i samröre med systers mördare och eventuellt varit med och gjort det själv. Eller tror man att man ska klara sig ändå...? Fan jag skulle inte kunna sova om jag snattat en snickers...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0