Jag kommer ihåg ...

... när jag blev akut sjuk i Miami, FLA ( Någon som kom att tänka på Lou Reeds gamla "Holly came from Miami, F.L.A., Hitch-hiked her way across the USA"... ?), trött, sjuk kom jag in på akuten och de papper jag fick fylla i var av en svensk något som vi skulle sett som väldigt rasistiskt och sjukligt skoj i ett annat tillfälle. Om jag är afro-amerikan, asiat etc etc vilket kanske om man inte såg mig skulle vara svårt att svara på, men att sitta med en sjuksyster som ser en i ögonen och där man måste svara det så blir det, i alla fall min värld lite skoj. Luntan av papper var väl på en 20 sidor och det tog sitt tag.

För det är ju så att det vi upplever som annorlunda är kul, trist, intressant, men mest om man ser till befolkningen i allmänhet, krångligt och/eller otäckt. Jag kan bara se till mig själv som fortfarande saknar Kexchokladen med aluminum kring, FÖR den var godare då, jag köper inte Kexchoklad överhuvudtaget längre...

Samtidigt som vi vill uppleva nya saker tycker många att förändringar och annorlunda saker är jobbigt. 

Det värsta tycker jag nog att folk som tror att ingen vet och att man gjort något som man inte skulle, måste bli att bli upptäckt med det. Det är få människor som erkänner något de gjort som de inte skulle. Speciellt om det är pinsamt eller kan vara så att det kan se ut som deras moral är under "bältet". Tyvärr är det  nästan bara kvinnor det gäller. Jag ska ge dig ett exempel. Sök fram, bland alla sexrådgivare, som är kvinnor som ger råd till kvinnor respektive män. Se svaren till följande, när de varit otrogna. Ett mönster är att om en man varit otrogen och OM han skall säga något så ska han det. Ställer en kvinna samma fråga så ska hon det självklart inte, för tänk på barn och annat. 

Om man ska analysera och ta det riktigt rakt så är det så att män är kåta och ska bara knulla, medans kvinnor hade ett behov för närhet. För det är så svaret blir i denna fråga...

Män går på stripjoint för att se på småflickor som måste göra detta hemska för att kunna få mat för dagen. När kvinnor går på lokal och kollar på vuxen manlig man som tar av sig, så är det underhållning... 

När män talar fotboll så undrar kvinnorna hur man kan lägga ner timtal med denna diskussion, men för att analysera julgardiner måste man fixa en syförening och ha fasta möten?

Jag blir uppriktigt sagt glad över tjejer som vågar säga att de var fulla, kåta eller vad de nu är för det är ärlighet de vill uttrycka. Jag är uppriktigt sagt trött på motparten. Jag blir glad över att se att kvinnor under 30 idag är sådana, inte alla men tillräckligt många för att de inte idag blir kallade horor eller annat för att de är så öppna som så. 

Jag har alltid litat på människor och jag gör det än idag, 3 gånger. Första kan man göra fel, andra ett fel för mycket och efter tredje är det en vanesak. Och det stämmer ganska bra faktiskt, i alla fall på mig själv för jag vill gärna undersöka, sedan kanske få en bekräftelse, sedan tar jag beslut... 

Det underbara med tankar och erfarenheter är ju att våra göromål förändras ju mer vi får dem. 

Å DU känner du dig träffad, så är du nog det... Gammalt Yksi ordspråk...



  

Kommentarer
Postat av: Tanketrollet

Jag är med på planet även denna gång;)You go...boy!

2009-04-23 @ 09:55:04
Postat av: Yksi

Ord upp, thinktroll...

2009-04-23 @ 10:45:04
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0