Jag stod på perrongen...

... på T-Centralen med hela gänget. Där var Putte, Janne, Thomas, Nisse och ett gäng grabbar till. Vi skulle sluta 9an med bara en vårtermin kvar. Nisse hade en flaska 80%-ig Strohrom som vi slaskade ner. Jag fick nog mest och behövde det minst. 

De båda linjerna kom in samtidigt, den gröna och röda (eller är den inte orange?). Någon ropade att vi skulle ta en vagn längre bort... alla sprang jag med... tyvärr steg jag på den röda linjen. 

Strohrommen tog över min skalle och säkert mer än det. För jag minns inte mer än att jag går i Alby med 3 zigenare och är på väg på någon fest. Då vaknar jag till och inser att jag borde ta mig hem. Lämnar dessa nyvunna vänner och ger mig ner i tunnelbanan igen. Detta var när mobiltelefon var två tomma koncervburkar med fiskelina och det enda med antenn var transistorradio och walkie-talkie. 

När jag sitter på bänken och väntar på tricken kommer en äldre man i vad jag skulle uppskatta idag cirka 40 år. Han bjuder på en cigg och efter den är jag borta igen. Jag varknar till när den äldre mannen och jag går längs med Hornsgatan på söder. Inser att vi är på väg hem till honom, låter inget bra. Gör en lätt manöver och ger mig ner till Slussen och tricken hemåt igen. 

Kommer med tricken till Åkeshov där jag sitter i kylan och huttrar inte bara av kylan utan även av att alkoholen och annat är på väg ur kroppen. 

Detta var en "kul" kväll när jag växte upp. 

Kids never drink and drive... Ta aldrig emot dricka eller röka av okända... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0