Svenskar...

Jag är uppriktigt trött på svenskar. Jag bor i en del av Norge där det är enkelt för svenskar att ta sig över och eftersom situationen är som den är i Sverige just nu så kommer det många hit.

Många av dessa som kommer hit har en inställning som får mig att spy, jag är ju invandrare själv här och jag anser mig i alla fall vara ganska nyanserad i min syn på mitt nya land. Jag är gäst här och då får man bete sig som en sådan och inte som en full tysk på Teneriffe...

Norrmän är trevliga och gästvänliga, men det kan vändas snabbt om man uppför sig som en idiot. Vi svenskar används som lyx-polacker till jobb som billig arbetskraft i serviceyrken där en ester, ryssar, polacker etc är mindre intressanta av språkförbistringen...

Så som vi använde finnar vs italienare/jugoslaver en gång i tiden...

Men det är ju andra tider nu... I Sveriges diskuteras det om en viss bilfabriks vara eller icke... här var det en flash i förra veckan om en kommun långt upp idetta land.... Och i morgonnyheterna var det "KRISE" för ett kontor skulle kanske läggas ner uppe i denna nordlands kommun. Det omfattade KANSKE hela företaget och det var 7 anstälda...

Det är lite skillnad mot när man la ner hela Gislaved, inte bara fabriken utan hela byn gick nästan i graven...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0