Borta bra, hemma bättre...

... men allra bäst är en ny plats...




Like a hobo I was born to walk alone, så sjöng Whitesnake på 70-talet. När man senare, på pudelrockens tid, gjorde en cover på sig själv, så gjorde man om det till Like a Drifter I was born to walk alone. Why? Kanske Coverdale, tyckte att det var dags att putsa upp... ?

Vilket fall som helst, textraden är en sådan jag haft i mitt huvud sedan urminnes tider, svår att släppa. MEN ibland så börjar jag fundera i de banor att det kanske finns något underliggande i allt vi gör. Det kanske är så att denna lilla textrad är mitt öde. Jag kommer alltid att vara på resande fot och jag kommer alltid att vara ensam.

En annan tanke jag brukar fördröja tiden med är en idé från ett radioprogram som jag hörde när jag var cirka 6-7 år eller så. Och jag kan säga ärligt att om jag hade möjligheten att sudda ut denna tid som gick åt dels att lyssna på programmet och dels den tid jag lagt ner på att fundera. Så hade jag säkert spart många timmar som kunde gjorts till något intressantare. Vad det handlar om är, stoppa nu att läsa här om du inte vill ha en massa timmar bortkastat i onödan, att hela universum är uppbyggt av atomer. Fine, eller hur. Allt är uppbyggt av atomer, fortfarande fine. Tänk dig om hela vårt universum är en sådan pytte-pytte liten atom, den ser ju likadan ut. Solen är atomkärnan alla planeter neutroner etc... Ok, fullt möjligt i tanken. Tänk då hur många unvisersum som du kan ha i din kropp... Tänk stortå, tänk hur många atomer den är uppbyggd av, tänk svarta hål, tänk hur många andra planeter såsom jorden den kan finnas, tänk om hela vårt universum sitter i 15-årings acneskadade ansikte och kanske i en av de finnarna och att han precis ska klämma den....

Ja... ni förstår ibland har jag för mycket tid över...

Musiktips:
Två favoritartister i samma video, ifrån grammisgalan igår. Räisinen och InFlames... bäst i dag helt klart, lyssna och njut!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe, du får sno det direkt om du vill! Det har fastnat i mitt huvud för jag såg ett liknande tryck på en tshirt någongång. Har dock inte hittat tischan, vore kul att ha. Kanske trycka en egen?!

2009-01-08 @ 12:46:41
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: Emma

Hehe, du får sno det direkt om du vill! Det har fastnat i mitt huvud för jag såg ett liknande tryck på en tshirt någongång. Har dock inte hittat tischan, vore kul att ha. Kanske trycka en egen?!

2009-01-08 @ 12:46:54
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: sandra

vad är ditt dröm yrke?



SVARA PÅ MIN BLOGG (:

2009-01-08 @ 15:12:34
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: SAAAANDRA

haha okej. det lät ju trevligt:) att få göra va man vill;)

2009-01-08 @ 15:56:00
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0