Jag har min blogg...

... som du säker förstått på blogg.se. Varför? Jag tyckte det verkade bäst på den tiden när jag surfade runt och kollade vad det fanns för intressanta portaler för bloggar. 

Den inloggningsida man får är även en slags portal över alla bloggar som ligger under domänen http://blogg.se/

Den person som driver denna är Karin Olofsson, här hittar du hennes blogg: http://karinolofsson.se/

Men inser mer och mer hur undanskuffade vi män är i bloggvärlden, har nu gjort stickkontroll och man har alltså inte länkat en blogg skriven av en man på de 3 tillfällen jag har kollat. OCH man länkar många bloggar från sin första sida. Missförstå mig rätt, alla kvinnor och män har lika rätt till allt, det finns några små skillnader mellan oss, bland annat den där vi kissar med, men annars finns det ingen större skillnad mellan oss. Men detta fenomen anser jag vara rent diskriminerande... jag har tyvärr ingen statistik på hur många manliga respektive kvinnliga bloggar som ligger under http://blogg.se/ ... men det är väl ganska ointressant eller hur... för någon man måste det finnas... 

Problematiken är som jag anser att jag tror inte att alla tjejer är modebloggare, caffe latte-drickare... men man får den uppfattningen när man loggar in... I dag är det riktig katastrof, i stort sett bara kläder och mattips.. Det är en blogg som tar upp IPRED-lagen.... men den handlar om någon som vill varna och tycker att det är förjävligt att man inte får ladda ner alla andras jobb alldeles gratis... 

Den dagen jag får se en blogg som behandlar fotboll, tex damfotboll, espresso eller politik och som inte har en rosa bakgrund... då kommer jag att svälja snusen och sätta kaffet i halsen... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0