Jag sitter...

... i fjollträsk, eken, Stockholm... kärt barn har många namn... Jag njuter av luften, den nära tiden, minnena, insuper atmosfären...

I dag ska jag ut och se gamla minnen, starka minnen, långsamma minnen, jobbiga minnen, glada minnen... jag kommer att se min morfars gamla verkstad, platsen vid första fyllan, en god väns plats där någon tog livet av honom över ett bråk om en cigarett, skitiga, glada, fina, vackra platser... jag kommer att återse platsen där jag pissade i en ölburk, då jag visste att han skulle komma upp och sno min öl och mina cigaretter... hämnden är ljuv, njutningen av att se honom svälja mitt piss gick över all förväntan... att han klaga på att min öl var avslagen, var bara grädden på moset... och den snyting jag fick efteråt när han insåg vad jag gjort, var mer skön än skadlig...

Jag kommer att slitas upp av minnen där min första kärlek tog slut, men antagligen bli lika glad när jag får återse platsen där jag älskade... och passionerat satt och höll hand... där jag, utslagen blev, av min första holk och höra minnena där generationen före mig delade på en vinare, inte i glas utan intraveniöst... platsen där jag blev totalt demolerad av sparkar och slag, av en kille som var 1 meter bredare mellan axlarna än mig, men där jag efter ett par minuters sparkanden och slagen som ett säck fortfarande stod kvar utan att märka att blodet rann...

In i skogen där jag varje sommarmorgon gick med min morfar till jobbet och där jag var alltifrån skogsmulle till häradsbetäckare... där jag sprungit många, många mil och gömt sprit, där jag blev nedlockad av en 20 år äldre kvinna för sex vidstrandkanten till där jag själv drog med någon ung kvinna för älskog... där jag gått, sett, funderat, fungerat, velat, viljat, vetat, funnit, uppmärksammat...

Ikväll blir det besök hos min mor, med en för tidig present, det var meningen att jag skulle överraska henne på måndag men jag inser att de ändringar i schemat som blivit, så blir det bäst att ändra om ordentligt...


Kommentarer
Postat av: Valkyrie

Det er alltid rart(norsk rart)og med blandede følelser å komme tilbake til steder man har så mange ulike slags minner fra.



Jeg håper at du har det bra, er en stund siden jeg har snakket med deg nå, og at dette er en annen slags reise enn jeg nå mistenker at det er.



Klem!

2009-03-20 @ 17:07:37
URL: http://valkyrie.pixelmaster.no
Postat av: Yksi

Det är en resa i tid och rum... på något sätt... Jag ska försöka skicka ett vykort... :)

2009-03-20 @ 19:39:48
URL: http://yksi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0